Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

До края на юли БНР ще въведе по-ефективни правила за раздаването на хонорарите в медията

Промени в Програмна дирекция ще оптимизират дейността й

До края на юли ще бъдат прецизирани правилата и критериите, по които се определят и изплащат хонорарите в БНР. Това реши днес Управителният съвет на радиото с назначававането на специална комисия, която да ги изготви на базата на вече постъпили от отделните директори в Радиото предложения за оптимизация.

Поисках от директорите да анализират по какъв начин се определят и изплащат хонорарите в БНР в момента, дали  има пропуски и недостатъци. В УС обсъждахме, че е необходимо да предприемем съответните мерки, защото е налице определена аномалия От годишната сума за допълнителни възнаграждения на работещите в „Хоризонт“ в размер на 900 хиляди лева, почти половината от тях се усвояват едва от 23-ма колеги, а в „Хоризонт“ работят 189 души. Това ме кара да мисля, че една голяма част от останалите служители в програмата нямат възможност за изява в ефир, за да бъдат хонорувани или има друг проблем в разпределението на допълнителните възнаграждения. Освен това, за да постигнем по-справедливо заплащане в медията, продължаваме активно да работим за въвеждане на механизми за атестация на служителите и обвързването на резултатите от атестирането с разпределянето на средствата за възнаграждения, както и с кариерното израстване и развитие на работещите в БНР, обясни генералният директор на радиото Радослав Янкулов.

Днес Управителният съвет (УС) на БНР се събра на заседание, на което бяха обсъдени предприетите мерки и действия, свързани с подобряване и оптимизиране дейността на БНР. Стъпките бяха направени през последния месец на базата на „План за програмната, технологичната и финансовата дейност на БНР“ за периода 1 юни 2015 – 29 май 2016 г., и в отговор на исканията, както на протестиращите в БНР, така и на други представители на работещите,  и на синдикални организации в БНР. Едновременно с това, УС обсъди и дейността на Програмната дирекция на БНР.

До края на тази седмица директорите на „Хоризонт“, „Христо Ботев“, „Радио София“, „Мултимедийни програми“ и „Музикалната къща“ ще трябва да свикат общи събрания, на които да бъдат избрани колегите им, които ще участват в Програмния съвет на БНР. Приетият нов правилник на 23.06.2015 г. за дейността на Съвета изисква в него да влязат още 5-ма нови членове, с цел подобряване на комуникацията между звената и включването на още журналисти в обсъждането и решаването на въпроси, свързани с програмно-творческата дейност на БНР.  До края на тази седмица ще е ясна и по-ефективната система за реализиране на проекта „Евранет плюс“, реши още УС и ще бъдат предприети необходимите мерки за въвеждането й, така че да се подобри организацията на работата по проекта. Едновременно с това, УС реши да бъдат разработени в краткосрочен план и стъпки за подобряване организацията и ефективността на работата в БНР.

Една от причините за тази стъпка е и последното социологическо проучване на „Нилсен България“, което показва, че за последните месеци БНР отстъпва на други две радиостанции в ефира. Пазарният дял на програма „Хоризонт“ е намалял със 7%, два пъти е спаднал средния рейтинг, а 3% по-малко са слушателите - от 14% през януари на 11,2% през април.  Тези данни ни карат да не губим повече време и да вземем съответните мерки, както по отношение на програмите, така и за да оптимизираме дейността на дирекция „Програмна” на БНР “, каза още Радослав Янкулов.

Днес Управителният съвет на БНР се обедини около констатацията, че е налице недостатъчна ефективност в работата на Програмна дирекция – не се наблюдава качествено планиране и координация на националните и регионални програми, налице е неефикасност при изпълнение на процедурите за управление на европейските проекти, електронното и информационно обслужване на медията. Няма нужното съдействие за обновяване на програмните схеми на „Хоризонт”, „Хр. Ботев”, „Радио България“, както и ясно изразени, и програмно мотивирани „летни схеми” в ефирните програми. Налице е и слабо популяризиране на резултатите от социологическите изследвания, както  и ефективното им използване за подобряване на програмното звучене на медията. Това са основните причини, заради които УС на БНР реши, че са необходими промени в ръководството и дейността на Програмна дирекция. Програмният директор беше освободен по взаимно съгласие, считано от 30.06.2015г. До избиране и назначаване на нов програмен директор, всеки един от директорите на програмите на БНР ще председателства Програмния съвет на радиото на ротационен принцип за срок от 3 месеца.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!