Планирани прекъсвания на електрозахранването и друга информация на "ЧЕЗ България" ЕАД и на ЧЕЗ "Електро България" АД

| обновено на 12.09.19 в 14:10

ЧЕЗ Разпределение осъществява амбициозна инвестиционна програма за подобряване на услугите за своите клиенти. Компанията всекидневно извършва дейности, свързани с изнасяне или рециклиране на електрически табла, подмяна на електромери, ремонт на съоръжения по електрическите мрежи средно и ниско напрежение, присъединяване на клиенти, кастрене, профилактика на трафопостове и други. Успешната реализация на тези мерки налага кратковременни прекъсвания на електрозахранването.



В този текст са посочени датата, периода, времетраенето, населеното място и засегнатия район – улици, квартал,  УПИ, ПИ. Подробна информация за засегнатите райони, включително адресен номер, вход или друго уточнение, както и причините за прекъсването можете да намерите на сайта на ЧЕЗ Разпределение в секция „Графици“, „График на планирани ремонти“ на адрес http://www. cez-rp. bg/bg/grafIcI/grafIk-na-planIranI-remontI/.


Ръководството на дружеството поднася извинения на своите клиенти за създадените неудобства от планираните прекъсвания на електрозаxранването.

За повече информация, позвънете на денонощната телефонна линия 0700 10 010 /на цена според индивидуалния тарифен план за мобилни услуги на обаждащият се потребител или според тарифния план към стационарен номер в мрежата на Виваком/ или посетете сайта www. cez-rp.bg. Можете да се възползвате и от онлайн приложението „Аварии, текущи ремонти и планирани прекъсвания“ на cez-rp.bg, за да получите информация в реално време за всички планирани и непланирани прекъсвания на електрозаxранването в района, който ви интересува, както и за очакваното време за възстановяване на заxранването. 


ЧЕЗ ПОДКРЕПИ ИНИЦИАТИВАТА „КМЕТ НА ГОДИНАТА“

Регионалният мениджър на ЧЕЗ за България връчи наградите в категория „Инвестиции и работни места“

Компаниите от Групата ЧЕЗ в България подкрепиха инициативата на портала на българските общини kmeta.bg -  „Кмет на годината за мандат 2015-2019 г.“ Наградата в категория „Инвестиции и работни места“ бе връчена от регионалния мениджър на ЧЕЗ за България Карел Крал. Първото място сред малките общини си поделят кметовете на Костинброд - Трайко Младенов и на Челопеч - Алекси Кесяков. В категория Средна община отличието бе връчено на кмета на Елин Пелин Ивайло Симеонов. За най-добър кмет в осигуряването на инвестиции и работни места в голяма община бе награден кметът на Враца Калин Каменов.

"Благодаря на kmeta.bg за тази чест и удоволствието да връча наградата в такава важна категория, каквато са инвестициите. Знам колко трудно е да се реализира един хубав проект, но и да бъде оценен от хора, които мислят не само за днес, но и за утрешния ден", заяви още Карел Крал по време на официалната церемония по награждаването, която се проведе на 18 септември.

ЧЕЗ традиционно подкрепя инициативата „Кмет на годината“ заради споделяните общи цели - да се отличат и насърчат успешните примери в управлението на общините. Компанията развива дългогодишно и активно сътрудничество с българските общини и поддържа открита и диалогична комуникация. Всяка година преди началото на активния строителен сезон ръководството на групата се среща с кметовете на общини във всеки регион, за да обсъдят заедно плановете и приоритетите, така че да се осигурят по-добри условия за живот и бизнес в българските общини.


 18.09.2019

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО СТАРТИРА ФЕЙСБУК КАМПАНИЯ „МОЯТА ЕЛЕКТРОННА ФАКТУРА ПОМАГА“

Всеки клиент, регистриран за електронна фактура, има възможност да спечели лаптоп, мобилен телефон или смарт часовник

От 18 септември до  6 октомври 2019 г., всеки клиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който е регистриран за получаване на електронна фактура, може да се включи в кампанията „Моята електронна фактура помага“. За да участва, клиентът трябва да хареса страницата на „ЧЕЗ Електро България“ АД във Фейсбук, да сподели поста на Кампанията и да напише в лично съобщение своя клиентски номер и имейл адреса, на който получава своята електронна фактура.

Трима късметлии, изпълнили коректно посочените условия, ще спечелят лаптоп, мобилен телефон или смарт часовник. Имената на печелившите ще бъдат изтеглени на 11 октомври 2019 г. Правилата на кампанията „Моята електронна фактура помага“ са публикувани на корпоративния сайт www.cez.bg.

Електронната фактура е напълно безплатна услуга. След регистрацията клиентите могат да следят документите си както в електронния архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия.

Над 430 000 клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД вече оцениха удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура като с избора си спасиха от изсичане над 7 000 дървета и намалиха използването на хартия с близо 10 милиона листа годишно, с което всяка година спестяват 215 мегаватчаса електроенергия, необходима за производството им.

Ежегодно „ЧЕЗ Електро България“ АД инвестира част от спестените от електронните фактури средства в реализирането на обществено значими проекти и инициативи, свързани с опазване на природата, популяризиране на енергийната ефективност, облагородяване околната среда. Поредната инициатива в изпълнение на тази политика на Дружеството е свързана с възстановяването на детска площадка в Благоевград през октомври.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


ЧЕЗ ПОЖЕЛА УСПЕШНА НОВА УЧЕБНА ГОДИНА

Компанията развива дългогодишно партньорство с образователните институции

„Желаем на учителите, учениците и техните родители успешна и ползвотворна нова учебна година“, се казва в съобщение, изпратено от ЧЕЗ до партньорските училища.

Каузата образование е неразделна част от партньорството  между ЧЕЗ и обществото. Компанията активно сътрудничи с професионалните гимназии и техническите висши учебни заведения в Западна България. Тя е една от първите фирми, които подкрепиха дуалното обучение по електротехника, участвайки в рамките на проекта ДОМИНО в паралелки в София, Плевен и Перник. Заради условията, които създава за насърчаване на младите специалисти ЧЕЗ получи награда от ДОМИНО за фирма с най-добри социални придобивки за учениците в дуална форма на обучение.

Друга успешна инициатива, чрез която дружеството подкрепя професионалното образование, е ежегодният конкурс „Стани стипендиант на ЧЕЗ“. Предстои тази година да стартира осмото му издание.

В изпълнение на стратегията си за подкрепа на професионалното обучение ЧЕЗ Разпределение построи уникален за Западна България Технически учебен център. Той разполага с лиценз от Министерство на образованието и науката и в него  ученици, студенти и специалисти редовно могат да проверят уменията си за работа по съоръжения от електроразпределителната мрежа и да повишат своята квалификация.

В навечерието на първия учебен ден ЧЕЗ Разпределение извърши обходи и профилактика на електроразпределителните съоръжения, собственост на дружеството, които се намират около училищата и детските градини на обслужваната територия в Западна България. Съоръженията са приведени в отлично техническо състояние. Профилактиката е необходима и за да се минимизира риска от смущения на учебния процес заради евентуални прекъсвания на електрозахранването.


ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПРОВЕРИ ВСИЧКИ СЪОРЪЖЕНИЯ В БЛИЗОСТ ДО УЧИЛИЩА И ДЕТСКИ ГРАДИНИ

Целта е да се потвърди пълната техническа безопасност на обектите

ЧЕЗ Разпределение България извърши профилактика на съоръженията от електроразпределителната мрежа, които се намират в близост до учебни заведения. Проверени са съоръженията около всички училища и детски градини, които се намират на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия в Западна България. Кампанията се осъществява по повод началото на учебната година. Тя има за цел да потвърди, че съоръженията по електроразпределителната мрежа са в перфектно техническо състояние.

"Правим подобни проверки в началото на всяка учебна година, за да се уверим, че сме взели всички необходими мерки, за да гарантираме безопасността на нашите деца. Профилактиката е необходима и за да минимизираме риска от смущения на учебния процес, заради евентуални прекъсвания на електрозахранването“, каза Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.

Сигнали при забелязани нередности по съоръжения на компанията могат да бъдат подавани на денонощната информационна линия 0700 10 010, на имейл адрес klienti@cez-rp.bg и в центровете за обслужване на клиенти на дружеството.


СТРОИТЕЛНА ФИРМА ОСТАВИ БЕЗ ТОК 5800 КЛИЕНТИ НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ В САПАРЕВА БАНЯ, ПАНИЧИЩЕ И ОКОЛНИТЕ СЕЛА

Компанията за пореден път призова за навременно съгласуване на ремонтните работи

Строителна фирма скъса кабел 20 киловолта, собственост на ЧЕЗ Разпределение, и в ранния следобед в неделя за час и половина остави без електрозахранване около 5800 потребители на територията на Сапарева баня, курорта Паничище и околните села – Сапарево, Овчарци, Крайници, Червен брег. Сред засегнатите клиенти са хотели, почивни станции и къщи за гости.

Общо над 60 000 домакинства и фирми на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия в Западна България бяха оставени без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до средата на август. Изключванията са продължили сборно повече от 90 часа. Начело на статистиката е град София, където неудобства са предизвикани за 23 000 клиенти.

При законното строителство ЧЕЗ Разпределение трябва да съгласува проектите предварително. В рамките на това съгласуване в писмен вид информира строителя, че е длъжен да уведоми предварително дружеството за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности. В голяма част от случаите тези изисквания не се спазват. Също така често информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране. Това прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.

За да отдели ресурс за строителните обекти, е необходимо компанията да бъде информирана поне две седмици предварително за деня, в който ще бъдат извършвани изкопни дейности. ЧЕЗ Разпределение очаква от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.


СТРОИТЕЛНИ ФИРМИ ОСТАВИХА НАД 60 000 КЛИЕНТИ НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ БЕЗ ЕЛЕКТРОЗАХРАНВАНЕ ПРЕЗ ЛЕТНИТЕ МЕСЕЦИ

Незаконни или несъобразени изкопни дейности са причина за множество скъсани кабели на компанията

Над 60 000 домакинства и фирми на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия – Западна България – останаха без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до средата на август. Клиентите на дружеството са били засегнати от изключвания, продължили сборно повече от 90 часа. Начело на статистиката е София, където неудобства са предизвикани за 23 000 клиенти.

Близо 40 са скъсаните кабели средно напрежение на ЧЕЗ Разпределение. Ремонтите оставят белези на съоръженията и създават рискове от нови аварии.

Незаконни или несъобразени изкопни дейности са причините за възникване на подобни инциденти.При законното строителство ЧЕЗ Разпределение съгласува проектите. В рамките на това съгласуване в писмен вид информира строителя, че е длъжен да уведоми предварително дружеството за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности. В голяма част от случаите тези изисквания не се спазват. Също така често информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране. Това прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.

За да отдели ресурс за строителните обекти, е необходимо компанията да бъде информирана поне две седмици предварително за деня, в който ще бъдат извършвани изкопни дейности. ЧЕЗ Разпределение очаква от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.


27.08.2019

При несъобразени изкопни работи на строителна фирма е  скъсан кабел  10 кV, собственост на ЧЕЗ Разпределение България.

Без електрозахранване за около 1 час и 30  минути останаха около 1100  клиенти на територията на квартал Младост 2 в София, а също така и голяма част от трафопостовете, които захранват школата на МВР-Симеоново. Екипи на дружеството отстраниха повредата.

Пресцентър ЧЕЗ



20 СТУДЕНТИ ОТ ЕГИПЕТ СЕ ОБУЧАВАХА В ТЕХНИЧЕСКИЯ  УЧЕБЕН ЦЕНТЪР НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ БЪЛГАРИЯ

В рамките на 4 дни те имаха възможност да приложат на практика наученото в Каирския университет по базови електротехнически дисциплини

20 студенти от Египет преминаха обучение в Техническия учебен център на ЧЕЗ Разпределение България. Студентите са от 2 до 5 курс от електротехнически и химико-технологични специалности. Обученията се състояха в рамките на 4 дни.

„Целта на изготвената специално за студентите програма е те да бъдат запознати с възможностите за бъдеща професионална реализация, да намерят връзката между изучаваните дисциплини и реалната работна среда, да се срещнат с опитни специалисти, които чрез знанията си да ги мотивират за направения избор на специалност и бъдещо кариерно развитие“, обясни Меглена Велинова, ръководител на Техническия учебен център.

Програмата на обучението беше съобразена с учебния план на Каирския университет и включи теми като безопасни условия на работа, елементи на електроразпределителната мрежа, дистанционно отчитане, разкриване на нерегламентирани въздействия в електроразпределителната мрежа, съвременни методи на работа – лабораторна кола и термовизионна камера, екологични теми. Проведени бяха и практически обучения на учебния полигон на центъра. Студентите посетиха една от обновените подстанции на ЧЕЗ Разпределение в град София и диспечерския център на компанията. С обученията на студентите се ангажираха специалисти от дружеството.

Техническият учебен център на ЧЕЗ Разпределение дава възможности за повишаване на квалификацията в областта на електроенергетиката и осигуряване на качествени специалисти в сферата. Центърът предлага сътрудничество с образователните институции, като на разположение на обучаващите са учебен полигон и напълно оборудвани технически зали.


 15.08.2019

БЕЗПЛАТНИТЕ SMS УСЛУГИ НА ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОСИГУРЯВАТ УДОБСТВО ПО ВРЕМЕ НА ЛЕТНИТЕ ОТПУСКИ

Дружеството изпраща средно по 26 700 съобщения на месец за улеснение на своите клиенти

Над 177 000 клиенти имат активна регистрация за безплатните sms услуги, предоставяни от „ЧЕЗ Електро България“ АД – известие преди предстоящо прекъсване на електрозахранването и проверка на сметката. От началото на тази година Дружеството изпрати близо 194 000 кратки съобщения, от които около 4% са за проверка на сметка, а с останалите 96% дружеството е напомнило на клиентите, че са пропуснали стандартния срок за плащане на сметката си. През периода януари – юли регистрациите за sms услуги достигнаха близо 15 000.

Всеки месец между 20 000 и 26 000 регистрирани потребители получават напомняне, че са пропуснали стандартния срок за плащане на сметката си. Над 1 000 клиенти предпочитат ежемесечно да проверяват текущите си задължения за електроенергия чрез sms. Проверката се извършва с кратко съобщение с текст „smetka“ на 170077, без увеличение на цената, според конкретния тарифен план на клиента. Всички разходи по изпращане на информативните sms-и се поемат от „ЧЕЗ Електро България“ АД.

Използването на тези услуги би могло да спести средства и неудобства на клиентите, особено по време на летните отпуски, когато може да се пропусне срокът за плащане на месечната сметка.

Проверката на сметка и предупреждение преди прекъсване са достъпни за клиентите на мобилните оператори А1, Теленор и Виваком. Услугите могат да се заявят онлайн на www.cez.bg; с изпращане на кратко съобщение на 170077 със съдържание цифрите на клиентския номер; в центровете за клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД и в офисите на „Изипей“. Регистрацията за sms услугите на Дружеството е безплатна. При регистрация чрез sms на 170077 клиентът заплаща еднократно изходящото съобщение според тарифния си план, без увеличение на цената.

Получаването на електронни известия преди прекъсване на захранването е напълно безплатно за клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД. Услугите се активират в рамките на 24 часа след извършване на регистрацията. При смяна на мобилния оператор, във връзка с техническото осигуряване на услугата, е необходимо клиентът своевременно да уведоми за това Дружеството на телефон 0700 10 010, на info@cezelectro.bg или в Център за клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД.



11.08.2019

ЧЕЗ ОТНОВО ПОДКРЕПИ SOS ДЕТСКИ СЕЛИЩА БЪЛГАРИЯ

За трета година компанията поема сметките за електроенергия на организацията и подпомага центровете за обществена подкрепа в София и Перник

ЧЕЗ продължава подкрепата си за SOS Детски селища България, като дарява 10 000 лева за покриване на сметките за електричество на SOS приемните семейства в София и Перник, както и на SOS Центровете за обществена подкрепа в двата града.

Успешното партньорство между двете организации продължава вече три години и позиционира ЧЕЗ като бронзов партньор на SOS Детски селища България. Дружествата на ЧЕЗ подпомагат усилията на благотворителната организация да осигурява уютен дом и семейна среда на повече български деца.

„Грижата за бъдещето на младите хора в България е във фокуса на корпоративната социална отговорност на нашите дружества от дълго време. Ние активно сътрудничим с професионалните гимназии и висшите технически училища в България, насърчаваме талантливите и успешни млади хора, работим за сближаване на бизнеса и образованието, подпомагаме младите хора и регионите чрез спонсорства, дарения и доброволчески инициативи“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

По-рано тази година служители от дружествата на ЧЕЗ в София и Плевен подкрепиха кампанията „ВеликДен за дете в риск“. Събраните дарения бяха предоставени на фондация „За нашите деца“ за подкрепа на деца и семейства в риск, за удовлетворяване на специфичните потребности на децата с проблеми в развитието и предоставянето на шанс да разгърнат своя пълен потенциал.



ЧЕЗ ТРЕЙД ПРОДАВА ЗЕЛЕНА ЕНЕРГИЯ НА ПРОКРЕДИТ БАНК

„ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД даде възможност на „ПроКредит Банк (България)“ ЕАД да допринесе за намаляване на екологичния си отпечатък, като купува зелена енергия. Благодарение на сътрудничеството между двете организации началото на годината търговската банка намали с 318 тона вредните си емисии. Това е количеството емисии, които биха се отделили при изминаването с дизелов автомобил на около 2,5 млн. километра.

„ПроКредит Банк (България)“ ЕАД се стреми трайно да ограничава отрицателното въздействие върху околната среда като важна част от политиката си за социална отговорност. Служители на банката използват електромобили, които се задвижват по възможно най-зелен начин, и зареждат батериите с електроенергия, произведена без никакви въглеродни емисии.

„ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД е най-големият търговец на електрическа енергия на свободния пазар в България и водещ доставчик на електроенергия за индустрията и бизнеса. Дружеството има 15 години опит на свободния пазар, като е доставило 27 тераватчаса електроенергия и е реализирало 2,5 млрд. лева общи проходи от продажби. Чрез управлението на най-голямата балансираща група в България, ЧЕЗ Трейд позволява на екологично ориентираните компании да прилагат принципите на устойчивото развитие, осигурявайки им най-добро съотношение на енергия, произведена от различни възобновяеми  източници.

В началото на юли „ЧЕЗ Трейд“ връчи сертификат за зелена енергия на „Дунав прес“, който ѝ позволява да оптимизира разходите си и да гарантира стабилност на производствения процес, като осигури високо качество на доставките на електроенергия, спазвайки принципите си на устойчива зелена компания.



 


 


01.08.2019

ДРУЖЕСТВАТА НА ЧЕЗ СА СРЕД НАЙ-ГОЛЕМИТЕ КОМПАНИИ В БЪЛГАРИЯ

ЧЕЗ Трейд, ЧЕЗ Електро и ЧЕЗ Разпределение намериха място в авторитетната класация „Капитал 100“

За поредна година дружествата на ЧЕЗ в България са сред най-големите български компании и в топ 20 на лидерите в българската енергетика, според престижната класация „Капитал 100“ на медията за бизнес и финансова информация „Капитал“.

Основен критерий за попадане в класацията е общият размер на приходите за 2018 г. Като втори показател на дейността на фирмата е включен и нетният финансов резултат след данъчно облагане. Класацията е представителна за над 95% от големите български дружества с годишни приходи над 80 млн. лева.

Лидерът сред търговците на електроенергия на свободния пазар - „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД, се изкачи в генералната класация на 32-ро място от 50-то през 2017 г. и достигна 8 място в секторната подредба на най-големите енергийни дружества. Доставчикът на електроенергия за над 2 млн. клиенти - „ЧЕЗ Електро България“ АД, зае 45-то място в общата подредба и 10-та позиция сред най-големите енергийни компании, а дружеството, което стопанисва най-голямата електроразпределителна мрежа в страната – „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, са нареди на 70-то място сред най-големите български фирми и на 15-та позиция сред лидерите в сектора.

ЧЕЗ работи в България от близо 15 години и е един от най-големите инвеститори в енергетиката. От стъпването си на българския пазар компанията е внесла в икономиката общо 2,99 млрд. лева – инвестиции, дивиденти, данъци и осигуровки, от които 1,26 млрд. лева са инвестиции, вложени в модернизиране и разширяване на мрежите, в подобряване на обслужването и в производство. ЧЕЗ е и един от най-големите работодатели в България, осигурявайки работа на близо 4000 души и на десетки български компании в сферата на услугите.


ЧЕЗ РЕНОВИРА КЛИЕНТСКИЯ СИ ЦЕНТЪР В ПЕРНИК

Офисът е оборудван със съвременна система за управление на опашките, която гарантира бързо обслужване на всеки потребител

     Ръководството на ЧЕЗ откри реновирания Център за обслужване на клиенти в гр. Перник, намиращ се на ул. „Света Петка“ № 65. Осъвремененият офис ще допринесе за по-голямо удобство при обслужването на клиентите на дружествата на ЧЕЗ в България.

     „От стъпването си на българския пазар преди близо 15 години ЧЕЗ непрекъснато инвестира в подобряване на обслужването. В резултат на това вече предлагаме над 150 вида услуги, които улесняват нашите клиенти и им пестят време. Вярвам, че обновяването на този Център е поредната крачка  към повишаване качеството на работата с клиентите, като ще ни помогне и  по-бързо да удовлетворяваме техните искания. Персоналното отношение е част от професионалните ни цели“, каза Вежен Фотев, директор „Обслужване на клиенти“ в ЧЕЗ България.

     Освен характерната за съвременните офиси система за управление на опашките, в реновирания клиентски център вече са създадени и отделни помещения за  работа с клиентите на ЧЕЗ Електро България и ЧЕЗ Разпределение България, което ще улесни клиентите и ще оптимизира времето за индивидуалното им обслужване.

     Центърът за клиенти в Перник запазва своето работно време от 08:30 до 17:00 ч. във всеки работен ден от седмицата с изключение на понеделник, когато удълженото работно време е до 18:00 ч., и сряда, когато започва в 8:00 ч. 


140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000

Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298.

От тях 7и 2019 г., всеки клиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който заяви електронна фактура, получи като подарък от компанията себестойността на 20 kWh електроенергия. В кампанията имаха право а участват всички клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които не са регистрирани за е-фактура. Подаръкът от 20 kWh клиентите получават под формата на приспадната им себестойност от втората електронна фактура, издадена след регистрацията.

 7 036 спечелиха подарък и дадоха своя принос към опазване на природната среда, като с избора си спасиха от изсичане 117 дървета и ще намалят използването  на хартия с близо 167 000 листа годишно, с което всяка година ще спестяват и по 4 мегаватчаса електроенергия, необходима за производството им.

 За всички свои клиенти, регистрирали се за електронна фактура от началото на предоставяне на услугата през 2011 г. до момента, „ЧЕЗ Електро България“ АД подготвя кампания за лоялни клиенти, за да възнагради своите потребители, които продължават да използват съвременната услуга.

Електронната фактура е напълно безплатна. След регистрацията клиентите могат да следят документите си, както в персоналния си електронен архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия.




ТЕХНИЧЕСКИЯТ УЧЕБЕН ЦЕНТЪР НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ С ОТЛИЧИЕ ЗА ПРОЕКТ С ОБРАЗОВАТЕЛНА НАСОЧЕНОСТ

Признанието за значимост на центъра беше получено на Годишните награди на b2b Media

Техническият учебен център на ЧЕЗ Разпределение България получи отличие за проект с образователна насоченост в сферата на бизнеса на петото издание на Годишните награди на b2b Media. Третото място в категорията беше връчено на Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в дружеството, и Меглена Велинова, ръководител на Техническия учебен център.

Наградата признава положените от компанията усилия за създаването на лицензирана база, която да предоставя възможности за квалификация и преквалификация, за повишаване на знанията и практическите умения и установяването на единни стандарти за работа в сферата на електроенергетиката, както за служители на компанията, така и за външни лица – ученици, студенти, подизпълнители и др.

Техническият учебен център на ЧЕЗ Разпределение е разположен на територия от 3400 кв.метра, разполага с напълно оборудвани специализирани зали и с технически полигон  с модел на електроразпределителната мрежа, като предлага обучения в реална среда и има установени партньорски отношения с професионални гимназии и университети. Близо 3000 студенти, ученици, служители на компанията и подизпълнители преминаха през обучения в центъра през 2018 г. Всички учебни програми  завършват с връчване на сертификати, а центърът е лицензиран за 8 професии и 12 специалности.

Петото издание на Годишните награди на b2b Media за пореден път отличи най-добрите предприемачи, най-иновативни компании, социално- отговорни кампании и др., използвали иновативно мислене за постигане на значими резултати. Отличието, получено от ЧЕЗ Разпределение, е поредно признание за подкрепата на компанията в сферата на образованието и в подготовката на бъдещи кадри за сектор Енергетика. 



ЧЕЗ ИЗВЪРШВА ИЗВЪНРЕДЕН ОТЧЕТ НА ЕЛЕКТРОМЕРИТЕ ВЪВ ВРЪЗКА С НОВИ ЦЕНИ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯТА 

Във връзка с определяне от Комисията за енергийно и водно регулиране на нови цени на електроенергията от 01 юли 2019 г., „ЧЕЗ Разпределение България“ АД ще извърши извънредно отчитане на електромерите на клиентите. Графикът на извънредния отчет е публикуван на сайта на Дружеството www.cez-rp.bg /в секция „Графици“/. Информация може да се получи също в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

С цел да се обезпечи бързото и качествено отчитане на електромерите, компанията ангажира допълнително 319 служители. Всички отчетници ще работят с удължено работно време в периода от 01-02.07.2019 г.

Поради физическата невъзможност всички електромери да бъдат отчетени в един и същи ден, месечните сметки на клиентите ще бъдат преизчислени към датата на въвеждане на новите цени.

С цел гарантиране на максимална коректност при фактуриране на консумираната електроенергия, клиентите имат възможност сами да отчетат показанията на електромерите си към 30 юни 2019 г. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на Дружеството. 

Клиентите, които желаят да се възползват от тази възможност, следва да направят своя отчет на 30 юни 2019 г. и да подадат данните към компанията между 1 и 5 юли  на телефонната линия 0700 10 010(меню 2), на имейл klienti@cez-rp.bg и през уеб-сайтовете www.cez-rp.bg или www.cez.bg, в секция „Електронни услуги“, меню „Деклариране на показания“ или в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ. Те трябва да посочат данните от електромера по всички тарифи, клиентски номер, абонатен номер, трите имена на титуляра и адреса на обекта, за който се декларират показания. Подадените данни от самоотчета през този период се считат за отчетено потребление към 30.06.2019 г., включително.  

Фактурите през месец юли ще съдържат информация за консумираната електроенергия  за два отчетни периода – по стари и по нови цени.



СнимкаСнимка

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЩЕ ОБЕЗОПАСИ 77 РИСКОВИ ЩЪРКЕЛОВИ ГНЕЗДА В ОБЛАСТ ПЕРНИК



Дейностите са част от проекта „Живот за птиците“, изпълняван съвместно с БДЗП

ЧЕЗ Разпределение предприема мерки за защита на живота на птиците и предпазване на електроразпределителната мрежа от повреди в резултат на досега с тях в област Перник. Дейностите са част от мащабния проект „Живот за птиците“, изпълняван в партньорство с Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ на територията на Западна България.

В хода на проекта бяха извършени теренни проучвания и бяха локализирани най-рисковите за птиците места по мрежата. След анализ на данните, в област Перник бяха идентифицирани 77 щъркелови гнезда, които представляват заплаха за живота на птиците и крият опасност за пожари по електроразпределителната мрежа. ЧЕЗ Разпределение България ще обезопаси гнездата, като ще монтира специални платформи за тяхното повдигане и ще създаде сигурен дом за 77 двойки щъркели и техните малки.

С цел да привлече общественото внимание към възможностите за опазване на биологичното разнообразие и подобряване на градската среда, ЧЕЗ Разпределение организира конкурс за рисунки върху разпределителни касети в Перник. Младите художници Вероника Милева и Бояна Несторовапретвориха своите красиви проекти, свързани с птиците и електроразпределителната мрежа, върху електроенергийните съоръжения в центъра на града.

Проектът „Живот за птиците“,  с официално название „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“, LIFE16/NAT/BG/000612, e с бюджет 2,65 млн. €. ЧЕЗ Разпределение инвестира в него над 800 хил. евро, както и човешки ресурс за неговото изпълнение. Финансиране от 1.85 млн. евро е осигурено от Европейската комисия по програма LIFE на Европейския съюз.

Проектът ще се реализира до 2022 г., като дотогава компанията ще инсталира 4000 предпазни и 3600 маркиращи съоръжения на рискови стълбове и ще монтира 900 платформи, за да могат птиците да гнездят безопасно върху елементи от електроразпределителната мрежа.




„ЧЕЗ Електро България“ АД

Соня Мурджева – мениджър „Корпоративно планиране“ в Дирекция „Продукти и покупка на електроенергия“ в „ЧЕЗ Електро България“ АД:

До 30 юни 2019 г., всекиклиент на ЧЕЗ Електро, който заяви електроннафактура, ще получи като подарък от компанията себестойността на 20 kWh електроенергия

Г-жо Мурджева, на 1 юни „ЧЕЗ Електро България“ АД стартира кампанията си „20 kWh подарък“. Кой може да участва в нея и какви са условията за получаване на подаръка?

"От 1 до 30 юни 2019 г., всекиклиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който заявиуслугата „Електронна фактура“, ще получи като подарък от компанията себестойността на 20 kWh електроенергия. В кампанията могат да участват всички клиенти на „ЧЕЗ Електро 

България“ АД, които не са регистрирани за е-фактура."

Къде клиентите могат да се регистрират за електронна фактура?

"Регистрация за услугата е безплатна и може да се направи онлайн на www.cez.bg, в Център за обслужване на клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АДилив каса на Изипей. Необходимо е клиентът да предостави клиентски номер, оторизационен код и актуален имейл адрес. Подаръка от 20 kWh клиентът ще получи под формата на приспадната им себестойност от втората му електронна фактура, издадена след регистрацията."

Колко са всъщност 20 киловатчаса?

"20 kWh се равняват на консумирана електроенергия, необходима за приготвянето на 4 363 еспресо кафета или на 88 часа използване на осветление. 20 kWh осигуряват на всяко домакинство 50 изпирания с автоматична пералня. 20 kWh са достатъчни за 178 часа видео игри или 81 часа от любимия семеен сериал."

Кои са предимствата на електронната фактура?

"Електронната фактура е напълно безплатна услуга. След регистрацията клиентите могат да следят документите си както в електронния архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия. Над 420 000 клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД вече оцениха удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура като с избора си спасиха от изсичане над 7 000 дървета и намалиха използването на хартия с близо 10 милиона листа годишно, с което всяка година спестяват 215 мегаватчаса електроенергия, необходима за производството им. Заявете своята електронна фактура, осигурете си удобство и сигурност! Ще спечелите Вие, ще спечели и природата!"



ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ИНВЕСТИРА 4,5 МЛН. ЛВ. В РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ПОДСТАНЦИЯ „ФЕСТИВАЛНА“

Реализацията на проекта води до смущения на електрозахранването в столичния кв. Дружба

ЧЕЗ Разпределение България извършва реконструкция на подстанция „Фестивална“. Проектът е на стойност 4,5 млн. лв. и се очаква да приключи през ноември 2019 г.  

Подстанция „Фестивална“ осигурява електрозахранването на 40 хил. потребители в кварталите Младост 1 и 2, Дружба 1 и 2, Гара Искър, Горубляне, Полигона, както и потребителите в района на 7-ми километър.

В рамките на проекта, въз основа на одобрен инвестиционен проект и разрешение за строеж, в подстанцията се реконструират разпределителни уредби средно напрежение, извършва се демонтаж на съществуващи, доставка и монтаж на нови съоръжения и оборудване.

Проектът е един от най-сложните за реализация сред изпълняваните от дружеството. С цел осигуряване на безопасната работа на служителите и защитата на живота и здравето им се извършват оперативни превключвания, за извеждане на съоръженията от работа и осигуряване на алтернативно електрозахранване. Компанията предприе всички възможни мерки за гарантиране на сигурността на услугата на потребителите по време на ремонта и минимизиране на смущения в електрозахранването, като предвиди и временна възлова станция, която да изпълнява функциите на подстанцията, докато трае нейната реконструкция.  

Претоварване на алтернативно осигуреното електрозахранване обаче доведе до аварийни прекъсвания в  кв. Дружба в столицата в работните дни на миналата седмица и днес. ЧЕЗ Разпределение се извинява за причиненото неудобство и полага усилия да сведе прекъсванията на електрозахранването до възможния минимум.

С изпълнението на проекта компанията многократно ще подобри качеството и сигурността на електрозахранването на голяма част от София и ще осигури възможност за присъединяване на нови клиенти в източните райони на столицата.



Снимка

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ УЧАСТВА В МЕЖДУНАРОДЕН СЕМИНАР ЗА ОПАЗВАНЕ ЖИВОТА НА ПТИЦИТЕ


ЧЕЗ Разпределение България взе участие в международен семинар на тема обезопасяване на електроразпределителната мрежа с цел опазване живота и местообитанието на птиците. Събитието се състоя на 29.05.2019 г. в гр. Острава, Чехия. На него присъстваха представители на международни организации, електроразпределителни дружества и държавни експерти, които споделиха опит и обсъдиха добрите практики за технологични решения по мрежите, които да ги направят безопасни за птиците. ЧЕЗ Разпределение представи политиката си за опазване на биологичното разнообразие, техническите мерки, които прилага, както и реализирането на дейностите по проекта „Живот за птиците“.

Проектът „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България”, LIFE16 NAT/BG/000612 или „Живот за птиците“ е с бюджет 2,65 млн. евро.  ЧЕЗ Разпределение инвестира в него над 800 хил. евро , както и човешки ресурс и усилия за неговото изпълнение. Финансиране от 1.85 млн. евро е осигурено от Европейската комисия по програма Life на Европейския съюз. Дейностите по намаляване на конфликта диви птици-електропроводи, изпълнявани в партньорство с БДПЗ, ще продължат до края на 2022 г.

Чрез реализиране нЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ УЧАСТВА В МЕЖДУНАРОДЕН СЕМИНАР ЗА ОПАЗВАНЕ ЖИВОТА НА ПТИЦИТЕоекта ще бъдат обезопасени около 4000 железобетонни и 1200 железорешетъчни стълба, около 120 км въздушни електропровода и рискът от сблъсък на птици в стълбове ще бъде намален с 90%. Дружеството ще обезопаси 900 гнезда на белия щъркел на територията на Западна България. Във връзка с проекта ЧЕЗ Разпределение участва в разработването на безопасен за птиците стълб, от които 40 прототипа ще бъдат въведени в експлоатация до края на програмата.


Снимка

03.06.2019

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО СТАРТИРА КАМПАНИЯ„20 kWhПОДАРЪК“

Всеки клиент, който се регистрира за електронна фактура в периода 1-30 юни 2019 г., ще получи като подарък себестойността на 20 kWh

От 1 до 30 юни 2019 г., всекиклиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който заявиуслугата „Електронна фактура“, ще получи като подарък от компанията себестойността на 20 kWh електроенергия.

В кампанията могат да участват всички клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които не са регистрирани за е-фактура. Регистрация за услугата може да се направи безплатно онлайн на www.cez.bg, в Център за обслужване на клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АДилив каса на Изипей. Необходимо е клиентът да предостави клиентски номер, оторизационен код и актуален имейл адрес. Подаръка от 20 kWh клиентът ще получи под формата на приспадната им себестойност от втората му електронна фактура, издадена след регистрацията.

20 kWh се равняват на консумирана електроенергия, необходима за приготвянето на 4 363 еспресо кафета или на 88 часа използване на осветление. 20 kWh осигуряват на всяко домакинство 50 изпирания с автоматична пералня. 20 kWh са достатъчни за 178 часа видео игри или 81 часа от любимия семеен сериал.

Електронната фактура е напълно безплатна услуга. След регистрацията клиентите могат да следят документите си както в електронния архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия.

Над 420 000 клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД вече оцениха удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура като с избора си спасиха от изсичане над 7 000 дървета и намалиха използването на хартия с близо 10 милиона листа годишно, с което всяка година спестяват 215 мегаватчаса електроенергия, необходима за производството им.

Правилата на кампанията „20 kWh подарък“ са публикувани на корпоративния сайт www.cez.bg.


Заявете своята електронна фактура, осигурете си удобство и сигурност! Ще спечелите Вие, ще спечели и природата!

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg




Галерия

Вижте още

140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000      Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298 .      От тях 7 036 се регистрираха за услугата по време на кампанията „20 kWh..

публикувано на 26.07.19 в 09:43