ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ


Есен е, листата капят,  птичките отлетяха на юг и по традиция в последните дни застрахователи прогнозираха поскъпване на Гражданската отговорност.

Над 500 хиляди са шофьорите нарушители, които карат колите си без задължителната застраховка "Гражданска отговорност", стресира обществото Българската асоциация на застрахователните брокери.

Според статистиката на МВР пък регистрираните автомобили в България са над 4 милиона и 130 хиляди, т.е. 13%  не са направили задължителната застраховка.

И тук вече се появава следният въпрос – дали всичките тези моторни превозни средства са в движение по пътищата на Родината или тихичко ръждясват по гаражи, паркинги  и селски плевни.

Въпросът се налага, защото в България застраховката е на колата, а не на водача.

Наситина е крайно време застраховката да е на водача, а не на автомобила. Водачът управлява автомобила, той носи и отговорността за причинени щети. От там следва и системата с различни премии за застрахователите (плащания от водача), в зависимост колко рисков е той. За млади шофьори и за тези, които са предизвикали ПТП - по големи, за тези без ПТП - по малки. За тези с глоби за превишена скорост, рискови изпреварвания, неспиране на знак Стоп, на светофар и така нататък - по-големи.

Сега се получава парадоксът, застраховката да е на колата, а отговорността на водача. Това прави и невъзможно прилагането на системата с различни вноски. Един водач може да кара много коли, както и много водачи една кола.

Какъв е смисълът тогава да се вдига цената за млади шофьори с мощни коли, след като колата може да се регистрира на баба му и съответно застраховката пак ще е на нейно име?

Сред мотивите на застрахователите за евентуалното  поскъпване на гражданската отговорност с 5-10 процента са че се увеличавали обезщетенията, които трябва да плащат, а освен това съдилищата присъждали все повече и все по-големи обезщетения и тези средства трябвало да бъдат събрани от застрахованите лица.

Страхотна логика – Понеже едни не си плащали, ще се вдигне цената за тези, дето си плащат!

Но това е България….


ВИЖТЕ ОЩЕ
Снимката е архивна. Но би могла да е озаглавена

Мотивите за загубите на "Бургасбус" са... странни

Близо 4 милиона лева , както ви съобщихме още вчера, са загубите, които е натрупал за една година общинският превозвач “Бургасбус“. Наистина ли е виновна новата транспортна схема и защо автобусите така и не се сдобиха със стюардеси?  Всъщност, мотивите, които чуваме и от управлението на общинския превозвач, и от страна на администрацията на..

публикувано на 16.05.18 в 15:30

БИЛЕТЧЕТО

Бургаският общински превозвач иска билетчето да стане от 1 лев на лев и 30 стотинки. Дали това ще стане, ще се реши на сесията на общинския съвет,. Междувременно немалко бургазлии изказаха мнение, че не са съгласни с повишаването. Разбира се, и превозвачът има своите доводи – за последните седем години цените на стоки, горива и..

публикувано на 20.10.17 в 12:49

За "релефните особености" на българския туризъм

Достъпни ли са плажовете за хората с увреждания и кой трябва да ги направи такива? Преди време, бургазлийката Грета Аспарухова, сигнализира няколко институции, включително и министерството на туризма, че плажовете масово не са достъпни за хора с увреждания. В свой отговор, от институцията подчертават правото на Грета и всички останали до..

публикувано на 10.08.17 в 15:09

Природосъобразният туризъм като начин на (зло)употреба

Преди две години държавата реши „Корал“ да е един от плажовете за природосъобразен туризъм. И какво от това? Единствената разлика с останалите е, че той няма наемател, няма заведения и платени чадъри, а докато минат процедурите и бъдат назначени спасители там, сезонът също минава. И така „Корал“ стана еко и див. Свободната територия за..

публикувано на 04.08.17 в 15:54

За поредния крах на десницата

За втори път, в най-новата ни, уж – демократична история, т. нар. автентична десница, няма да присъства в парламента. Ще кажете -   голяма драма. А всъщност – тя не е малка. Защото развитите в политическо отношение държави разчитат на автентична левица и на автентична десница. Е, у нас нещата никога да са като в развитите държави. За поредния..

публикувано на 27.03.17 в 16:44

10 ноември – за демокрацията и последиците от нея

27 години демокрация честваме днес. А дали е за честване? Какво ни донесе и какво ни взе преходът? Авторският поглед по темата е на Мариян Иванов и можете да го чуете в прикачения файл.

публикувано на 10.11.16 в 16:12

НЕФТ

От миналия  петък  всички прогнози за съдбата на България станаха  бравурно оптимистични.  Естествено, не заради задаващите се избори, а заради новината, че в Черно море е намерен нефт. Съобщението дойде от  френската компания “Тотал” ,  която търси въглеводороди в блок “Хан Аспарух”.  След оповестяването на новината най-оптимистично..

публикувано на 31.10.16 в 15:31