Европейската комисия подобрява потребителските права на 120 милиона туристи

Снимка: Архив

В началото на летния сезон Европейската комисия предприе действия, за да подобри защитата на туристите чрез модернизиране на правилата на ЕС относно пакетните почивки. Реформата е в отговор на трансформацията на пазара на туристически услуги. Все по-често гражданите играят по-активна роля при организирането на своите ваканции според конкретните си изисквания, по-специално като използват интернет, за да комбинират отделни туристически услуги, вместо да избират от готови пакети от брошура, например. Потребителските права на туристите ще бъдат по-защитени, категорична е Мина Андреева - говорител на заместник-председателя на Европейската комисия Вивиан Рединг, която същевременно отговаря за въпросите на правосъдието, основните права и гражданството в Европейския съюз.

Реформата повишава защитата на потребителите чрез увеличаване на прозрачността и засилване на защитата при възникването на проблеми, каза Мина Андреева. При възникването на проблем туристите могат да се обърнат към националните потребителски центрове в съответната държава-членка. Те са органите, които следят за спазването на европейските правила, по думите на Мина Андреева.

Основната цел на новата актуализация на правилата от 1990-а г. е да пригоди Директивата относно пакетните туристически пътувания към цифровата епоха. Това означава, че още 120 милиона потребители, които купуват персонализирани туристически услуги, също ще бъдат защитени с Директивата.

По публикацията работи: Полина Начева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!