Започва кампанията за устойчива градска мобилност на ЕК

Снимка: Архив

Do the right mix е кампания за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, чиято цел е да подпомогне и насърчи активистите в тази сфера в 28-те страни членки на ЕС, а също и в Норвегия, Исландия и Лихтенщайн. Кампанията се ръководи от Генерална дирекция „Мобилност и транспорт“ на ЕК и се финансира от „Интелигентна енергия за Европа“ - помощна програма на ЕС за нетехнологични активности в сферата на енергийната ефективност и възобновяемите енергийни източници.

Основната цел на стартиращата на 10 септември тази година кампания е да посочи предимствата при комбинирането на различни видове придвижване. Нейното послание „Do the Right Mix“ набляга на факта, че използвайки различни видове транспорт и придвижване според случая, хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си и да допринесат за опазването на околната среда.

Целева група на кампанията са както активисти в сферата на градската мобилност, така и широката общественост. На авторите и участниците в такива инициативи се предоставя платформа и подкрепа, за да могат да споделят своите проекти и да ги популяризират, както и да си сътрудничат с техни колеги от други страни. Акцентът на кампанията във всички 28 страни членки е насърчването на малки събития и инициативи, но в шестте избрани страни - България, Великобритания, Италия, Румъния, Латвия и Гърция ще бъдат направени национални събитийни кампании на локално и регионално ниво в големите градове на избраните шест държави.

Цялото издание на "Евранет плюс" можете да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Спиридонова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!