Европейски потребителски център защитава правата ни, когато сме на път

Снимка: Архив

8 август - Евранет + в "Преди всички", авт. Силвия Великова

Според Евростат, всяка година европейските граждани реализират общо над един милиард пътувания, като три четвърти са в страна от общността. Трите най-привлекателни европейски дестинации са Испания, Италия и Франция.

Данните показват, че европейците пътуват основно с цел туризъм в съседните си държави. Изключение правят румънците, които предпочитат Италия пред всички останали държави, шведите, които пътуват основно към Гърция и британците, които традиционно почиват в Испания.

В сезона на летните отпуски важен е въпросът за правата ни на потребители. Пак според проучвания, повечето европейци тръгват на път... без да са наясно с тях.

Това наложи Европейският съюз да започне разяснителна кампания, за да информира европейците за правата им в тази област. От няколко месеца е в сила и специална Европейска директива, регламентираща правата на пътуващите с автобус на дълги разстояния.
Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център обяснява какви са правата ни като потребители, лесно ли е да се получи гарантираната от Евопейския съюз компенсация от авиокомпания, особено нискотарифна, при забавен или отменен полет, какво можем да очакваме от Агенциите за защита на потребителите в Европа.

Европейският потребителски център се съфинансира от Европейската комисия и от българското правителство. Той е към Комисията за защита на потребителите и е част от мрежата на европейски потребителски центрове, каквито има във всяка държава еврочленка и в две европейски държави извън евросъюза - Исландия и Норвегия. Центровете работят заедно, така че помощта и съветите са при проблеми както в собствената държава, така и на европейска територия.

По публикацията работи: С.Великова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!