EВРАНЕТ - 11.07.2013

За втори път фондация Медийна демокрация оповести тримесечния си мониторинг, който проследява как и доколко българската преса и електронни издания отразяват политиките и дейността на Европейския парламент, както и активността на българските евродепутати.

4528 информационни единици, посветени на европроблематиката, отчитат експертите на фондацията, което в сравнение с първите три месеца на 2013- та е ръст от 30 процента. Засиленият медиен интерес към Брюксел се случва в предизборната кампания и драматичните събития след вота, което определя още една тенденция в начина, по който европолитиките стигат до българската аудитория, казва Николета Даскалова – анализатор във фондацията.

По думите й има силно преплитане на вътрешната проблематика с европейската като отразяването на темите от Брюксел преминава през персонализираната позиция на българските евродепутати. В конфликтната ситуация у нас чистата европейска политика трудно си прокарва път, сочи анализът на експертите. Въпреки това обаче пресата и електронните издания са отразили дебатите в европарламента по бюджета на Съюза за следващите години.

Европолитиките в областта на Шенген, селското стопанство и проблемите на отделните отрасли, кандидатурата на Македония за членство в ЕС и българската позиция по въпроса са други теми, намерили широк в медийното пространство у нас.

Според Николета Даскалова започналия в началото на годината у нас дебат за намерението на Великобритания да затвори трудовия си пазар за България и Румъния през 2014 година през последните три месеца се е фокусирал в скандалните изявления на на британския депутат Найджъл Фарадж.