Потребителите в ЕС все още са изправени пред необоснована дискриминация при пазаруването онлайн


Потребителите в ЕС все още са изправени пред необоснована дискриминация на основата на националност или място на живеене, когато пазаруват онлайн, показва доклад на мрежата на Европейските потребителски центрове, озаглавен "Невидимите граници: все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги в ЕС?". Документът анализира случаи на различно третиране на клиенти в цяла Европа, в противоречие с Директивата за услугите, която забранява дискриминация на базата на националност или местоживеене.

Най-много оплаквания има от потребители в Австрия, Италия и Ирландия. Директорът на Европейския потребителски център - България Игнат Арсенов коментира проблема, като посочва, че тече процедура по промяна на европейското законодателство, така че реакцията на компетентните органи при оплаквания да бъде много по-бърза и ефективна.    За три години - от януари 2013 г. до декември 2015 г. в мрежата на Европейските потребителски центрове са получени повече от 532 сигнала, което според Игнат Арсенов показва, че сме свидетели на лоша практика, а не на единични нарушения.

Още европейски новини на: www.euranetplus-inside.eu.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!