ЕК прекратява нелоялните практики при отдаване на автомобили под наем

Броят на жалбите от сектора за отдаване на автомобили под наем в целия Европейски съюз, са над 2000 за три години. Тези доказателства за широко разпространение на проблематичните практики в сектора за отдаване на автомобили под наем, отбелязани от европейските потребителски центрове, станаха причина Европейската комисия да поиска от националните правоприлагащи органи да действат съвместно на равнището на ЕС.
В следствие на взетите мерки, петте най-големи дружества за отдаване на автомобили под наем промениха и подобриха своите търговски практики, договорни клаузи и вътрешни политики , и въвеждането на промените вече приключи. Потребителите в цяла Европа сега могат да се ползват от своите права и да бъдат по-добре защитени.
За конкретните права и услуги, от които потребителите ще могат да се възползват, потърсихме коментара на Игнат Арсенов - директор на Европейския потребителски център България
„Това обърква потребителите,защото не се знае каква е политиката на всяка една компания.В резултат на което, ако потребителите върнат автомобила с празен резервоар, а е трябвало да е с пълен, се начислява по-висока стойност на горивото. Освен това се начислява и допълнителна такса за обслужване, която не винаги е достатъчно обоснована. Именно за това, на потребителите ще им се даде възможност винаги да вземат автомобила с пълен резервоар и да го върнат с пълен резервоар“, отбелязва Игнат Арсенов.
Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите ще продължат да следят отблизо пазара на отдаване на автомобили под наем. Комисията по-специално ще насочи вниманието си върху практиките на други участници на пазара, като посредници и други дружества за отдаване на автомобили под наем, отбеляза Игнат Арсенов,и допълни,че всички участници следва да предлагат едно и също ниво на прозрачност по отношение на услугата и нейната цена.
Чуйте повече по темата.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!