Промяна на европейската директива за аудиовизуалните медийни услуги - дискусия с еврокомисаря Мария Габриел

Снимка: europa.eu


По време на българското председателство на Съвета на Европейския съюз продължава работата по ключови инициативи, свързани с единния цифров пазар. Очаква се до средата на годината да приключи промяната на европейската директива за аудиовизуалните медийни услуги. Целта й е защита на потребителите, борба с езика на омразата и опазване на културното многообразие. Отворена остава темата за обхвата на директивата, казва еврокомисарят по цифрова икономика и общество Мария Габриел. Европейската комисия предлага в нея да бъдат включени и социалните медии, които трябва да носят повече отговорност, казва Габриел:

Да спазват правилата за защита на малолетните, да спазват правилата, свързани с борбата с езика на образа, т.е. незаконното съдържание. Има идеи този обхват да бъде разширен.

Медийният сектор има нужда от актуализиране на нормативната уредба, смята председателят на Съвета за електронни медии  София Владимирова. 

Бетина Жотева, член на СЕМ смята, че трябва да има правила за  Интернет-сайтовете, защото има много сайтове, които произвеждат информация, свързани с пропаганда.

Сред предложенията за промени в директивата е държавите-членки да насърчават производството на европейски филми и аудио-визуално съдържание. Отворен, обаче, остава въпросът какъв процент от съдържанието на продукцията да бъде европейско, уточнява Мария Габриел. Европейската комисия предлага 20 %, а Европейският парламент - 30 %.

Запазването на редакционната свобода създава качествена продукция, казват от Асоциацията на радио-телевизионните оператори. А според представители на медийния сектор най-важно е да се насърчава саморегулацията.

Предстоят и сериозни дебати за лимита на рекламното време: 

Очаква се разговорите за ревизия на медийната директива да приключат по време на българското председателство на Съвет на Европейския съюз.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!