Петър Курумбашев за гласуваните текстове на пакета "Мобилност"

Автор:
евранет плюс Петър Курумбашев

Над 200 000 души в България се издържат от работа в сектора на международния транспорт. Това са около 40000-50000 шофьори. Имаме регистрирани над 70 000 камиона. За това е от огромна важност развитието на сагата с директивата за командировани работници, която касае и тях. Темата коментира във Видин евродепутатът Петър Курумбашев, единственият български член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП.

Директивата за командировани работници няма да се прилага по отношение на международния транспорт, което е добрата новина за България, каза Курумбашев.

"Имахме едно тежко гласуване в Комисията по транспорт, свързано с пакета за мобилност. Доброто нещо, което се прие, е да не се прилага директивата за командировани работници за международния транспорт. От друга страна, същата тази директива за командировани работници ще се прилага от първия ден, което не е добре за страната ни"

Евродепутатът коментира и разпоредбата за това, че шофьорите на всеки три седмици трябва да се прибират вкъщи

"Следващото нещо, което се гласува, беше това че шофьорите на всеки три седмици трябва да се прибират вкъщи или на посочено от тях място, което всъщност им оставаше свободата да не се прибират в България. От друга страна, в последния вариант беше гласуван текст, в който се казва, че превозното средство трябва на всеки три седмици да се прибира в държавата-членка, където е регистрирано превозното средство. Това ми позволи да иронизирам моите колеги като ги попитам камионите при кого трябва да се връщат. По отношение на каботажа също така той се лимитира до 7 дни от целия месец, като този каботаж не може да се вземе накуп, а трябва да бъдат 48 плюс 48, плюс още 48, плюс още 24 часа ползвани. И освен това не могат да бъдат ползвани по друг начин освен, когато самото превозно средство се връща към държавата, от която е тръгнало. Т.е., ако българският камион е разтоварил в Германия, той не може да отиде в Холандия да направи каботаж, защото очевидно е, че Холандия не е по пътя между Германия и България"

Евродепутатът коментира и гласуването в транспортната комисия на ЕП.

"Постигна се един приличен резултат в Комисията по транспорт. От друга страна пленарна зала може да пререши всичко. Предстои битка сега. Дотук резултатът е 1:1. Много е трудно да се прогнозира какво ще се случи. По казуса с пакета за мобилност се постигна противопоставяне не на политическа, а на национална основа", допълни Курумбашев.