Имаме втори шанс за обрат при пакета „Мобилност“


На втори юлиза първо заседание  в Страсбург  се събра новоизбраният Европейски парламент.  В пленарната зала местата си заемат 751 депутата,  сред които и 73-ма от Великобритания, поне до излизането и от  ЕС.  Сред българските представители там, болшинството са вече познати лица, с втори мандат.  Към един от тях, Андрей Новаков,  са насочени очакванията на транспортния бизнес, след "нокдауна" от предишния парламент по пакета  „Мобилност“.  Българинът  влиза в ресорната  транспортна комисия на законодателния европейски орган. 

Има втори шанс за реванш след  загубения първи рунд, убеден е Андрей Новаков, според когото вече се наблюдава промяна на баланса - в комисията сега, източноевропейците и хората от т.нар. „периферни държави“ са повече  от тези, които първоначално подкрепиха „Пакета Макрон“.  Сред факторите за успех обаче е обединението на всички български депатутати, категоричен е Андрей Новаков:

Аз виждам тези пет години като възможности за това, всички българи тук да постигнем максималното за България.  Ще работя в комисиите по регионално развитие и транспорт, както и в комисията по контрол на бюджета. 

За мен най-важното ще бъде да гарантираме по-висок бюджет за България след 2020 г., достатъчно финансиране за българските села и градове, достатъчно финансиране за земеделие и студенти, за науки и иновации, за образование в това число.  

А в Комисията по транспорт на първо място разбира се ще е пакет „Мобилност“ и работата по него. Там целта ми е колкото се може повече от исканията на българските превозвачи да бъдат включени в пакета.

Именно в тази връзка, като че ли е много важна вашата функция – в предишния мандат, така да се каже, получихме „жълт картон“, метафорично погледнато, но – имаме ли втори шанс да се променят нещата сега и как може да стане?

Имаме шанс, тъй като, Вие сте прав – миналия мандат с много условности и с много съмнителен подход, но въпреки всичко бе гласуван на първо четене Пакета „Мобилност“.  Сега обаче предстоят преговори и след това  - гласуване на второ четене. 

Тук обаче, трябва да кажем, че в Комисията по транспорт предстои да повдигнем въпроса не е ли редно по това важно законодателно досие, комисията да се произнесе? Тъй като тя не се е произнасяла още. Второ – в тази комисия, от това което виждам към момента, източноевропейците и хората от „периферните“  държави са повече от тези, които подкрепяха пакета. 

Това е промяна на баланса и мисля че е положително, да не говорим,  че от есента ще има нов комисарар по транспорт, което създава възможности за допълнителни преговори за смегчаване на този пакет.  Това означава – минимизиране на щетите, а защо не и прокарване на положителни за България и за българския транспортен бранш решения?  

Две години и половина работих в тази посока и разбира се, други колеги от България също, така че, сега съм решен, с още повече амбиция да работя  и да дам всичко от себе си,  така че да запазим българския бранш, да запазим работата на стотици хиляди българи, които са заети в сферата пряко или косвено!