Най-близката до нас екзопланета е на разстояние малко над 4 светлинни години и обикаля около звездата Проксима

Международен екип от учени откри космически обект, за който се предполага, че е планета, която обикаля около звезда, в непосредствена близост до нашата Слънчева система. На практика тази планета е най-близката до нашата извън орбитата на нашето Слънце на разстояние само от 4 светлинни години от планетата Земя.
Със съвременните ракетни технологии изпращането дори на автоматична станция до там ще изисква 70-80 хиляди години. Планетата обикаля около звезда тип червено джудже, известна като Проксима. Има вероятност тази екзопланета да прилича на Земята, да е скалиста и подобно на Луната да е обърната винаги с едната си страна към своето Слънце, което я прави потенциално твърде топла от едната страна и твърде студена от другата, но вероятно в един определен периметър температурата може да е около нулата и съответно да има условия за вода и съответно... живот.

Откритието е от изключителна важност за астрономите, защото позволява на човечеството да изучава подобна на Земята планета, а в бъдеще дори може да получи изображения от нея, обясни в интервю за "Хоризонт" астрономът доктор Валентин Иванов от Европейската южна обсерватория в Германия:

С бъдещото поколение инструменти вероятно ще можем дори да получим изображение от планетата. Другото и може би по важно следствие от това откритие е фактът, че в системите на две съседни звезди има планети в зоната на обитаемост. Това означава, че вероятно планетите в зоната на обитаемост са много често срещани и следователно в Галактиката има много жизнено пространство, "незаета жилищна площ"
.

Проксима е най-слабичката от трите звезди – другите са двойната звезда Алфа Кентавър А и Б. Планетата свети в червено, затова и научно-популяризаторският проект, който се занимава с нея, е наречен "Бледа червена точка" и цели откриването именно на такива планети. Освен това проектът цели и популяризиране на науката, а участниците публикуват редовно резултатите от изследванията си и показват стъпка по стъпка как се прави науката и развенчават митове около нея, допълни Иванов. Планетата е била открита преди 16 години, но не е окачествена като такава заради съмнения, че част от характеристиките ѝ се дължат на активността на самата звезда.

Започна масово изсичане на заразените с върхов корояд борови гори в парка Хисарлъка край Кюстендил

Общината в Кюстендил е започнала масово изсичане на заразените с върхов корояд борови гори в парка Хисарлъка край града. Мярката е с цел да бъдат предпазени от зараза останалите здрави дървета. Локализирани са 6 петна със засегнат бял бор на територията на Хисарлъка, чиято обща площ е около 1 300 декара. Сечта е на около 20 декара общинска гора в парка и..

публикувано на 20.08.17 в 19:53

Задимяване в индустриалната част на Стара Загора заради пожар в старите гробища на града

Пожар в старите гробища на Стара Загора предизвика задимяване в индустриалната част на града след 17ч. Огънят е потушен бързо от два автомобила на пожарната, съобщи за "Хоризонт“ комисар Стоян Колев - директор на Регионалната службата за пожарна безопасност и защита на населението. Причините за пожара са неизвестни. Един екип остава на място, за..

публикувано на 20.08.17 в 19:40

Дете на 7 години от Австралия е сред жертвите на терористичното нападение в Барселона

Седемгодишното дете от Австралия, което беше обявено от дядо си за изчезнало след атентата в Барселона, е сред жертвите на терористичното нападение, предаде Франс прес. Джулиън Кадман е сред 14-те убити при атентата в Испания, съобщиха от службата за гражданска защита, като потвърдиха още смъртта на италианец и белгиец. Информацията е на АФП.

публикувано на 20.08.17 в 18:18

Над 40% е активността на местния референдум във варненското село Чернево

Активността на местния референдум в село Чернево във варненската община Суворовово е надхвърлила 40%, което означава, че вотът става задължителен.  1038 жители на селото с право на глас трябва да отговорят на въпроса дали подкрепят местните власти да не изграждат депо за неопасни отпадъци от ТЕЦ "Тевем" АД. Гласуването приключва в 20 часа.

публикувано на 20.08.17 в 18:10