Йордан Камджалов се подготвя 22 години за Реквиема на Моцарт

Йордан Камджалов
Снимка: Никола Попов

Предстоят два концерта на „Генезис Оркестра“ с Реквиема на Моцарт - на 25-и в „Зала България“ и на 26-и в Пловдив – „Зала Колодрума“. По този повод е интервюто с диригента Йордан Камджалов, създател на „Генезис Оркестра“ и хора „Музикална лаборатория за човека“. Преди тези концерти предстоят „Предконцертни диалози“ с публиката – неразривна част на всеки концерт. Този концертен формат на пасивни и активни е ми се струва, че е остарял. Трябва да търсим нови форми на диалог, които повдигат завесата към нашата работа вътре в оркестъра и в хора – казва Камджалов, а в края на интервюто подчертава: Излизането на сцената е свещенодействие!

Реквиемът на Моцарт - Творба, до която винаги съм искал да се докосна и да работя, но никога не съм смятал, че тя може да бъде направена на нивото на което е. Това е една много сложна задача… Подготвям себе си от преди 25 години за тази творба, още от както бях ученик в Търговище.

Концертът ще започне с формат който наричаме музикално въведение, където ще бъдат показани ключови формули, фигури мотиви и теми, с които да  помогнем за по-съзнателното възприемане и чуване на произведението, да помогнат за пълноценното преживяване на случващото се.

Реквиемът на Моцарт - ключовите формули: Има фигури на плача, фигури на сълзите в Лакримоза, фигури на падението, на небето, разпятието, на Светлината...

Това са едни модели, които са описани в редица трактати  в старата музика. Това е едно знание, което го е имало и го има и аз го взех благодарение на  Нева Кръстева, която се издига към ниво, далеч над академичното- казва Камджалов, приемайки Нева Кръстева за свой истински учител.

Реквиемът на Моцарт - Може би най-великото достижение на човешката интелигентност и чувствителност. В рекламата за тези концерти  става дума за Мистерията на безсмъртието. Всъщност, в разгадаването на тази мистерия се крие смисълът на Живота. Как Йордан Камджалов, известен с философските си тълкувания на нещата ще обясни тази мистерия.?

Самият живот на Моцарт е мистерия… Ние познаваме един изключително повърхностен образ на Моцарт…

Безсмъртието е Самата цел на молитвата в Реквиема. Молитва за вечната Светлина, която да бъде с нас. Това са думи извлечени от текста...Тази Светлина трябва да бъде неразривна част от нашето ежедневие, една нелека задача, но точно чрез музиката и чрез изкуството можем да се свързваме с нея.

Ще научите повече за мистерията, работата с оркестъра и солистите, ако чуете интервюто с Йордан Кавджалов в прикачения звуков файл.




print Отпечатай
ВИЖТЕ ОЩЕ

Отново хитове в стил суинг с "Постмодърн джубокс"

Световната музикална сензация – "Постмодерн Джубокс" пристигат за концерт у нас. Холивудската група ще зарадва българските си почитатели за втори път днес от 20.00 часа в зала 1 на НДК.   По-бляскаво, по-впечатляващо и по-иновативно – това обещава да е новото им шоу. Отново ще видим най-модерните хитове във винтидж интерпретации, които ни..

публикувано на 28.03.17 в 09:58

Ескалатор 27 март- 03 април 2017

публикувано на 27.03.17 в 16:38

Почина големият български баритон Стоян Попов

На 83-годишна възраст от този свят си отиде баритонът Стоян Попов. Едва ли има почитател на операта, който да не познава изкуството на този   изключителен певец! Някои го познават от сценичните му превъплъщения, други – от многобройните му участия в концерти, като изпълнител на популярни песни. Всички го обичаха и се възхищаваха  на неговия..

обновено на 24.03.17 в 16:22

Световна премиера на „Тромп ла Мор” в Парижката опера

Героите на Оноре дьо Балзак оживяха на сцената на Парижката национална опера и, по-актуални отвсякога, заиграха своята "Човешка комедия". "Тромп ла Мор", първата френска премиера на парижката оперна сцена от пет години насам, беше очаквана с нетърпение. Тя е първият плод на един амбициозен проект на директора Стефан Лиснер за поредица от..

публикувано на 23.03.17 в 22:50
Леополд Хагер

Леополд Хагер: Обичам оркестрите, които надграждат

82-годишният маестро Леополд Хагер – един от уважаваните диригенти и педагози в Австрия, е в София тази седмица по покана на своя ученик Росен Гергов, главния диригент на Симфоничния оркестър на БНР. Още със самото си встъпване на тази длъжност българският диригент заяви, че за него ще бъде цел да запознае нашата публика с майсторството на..

публикувано на 23.03.17 в 20:01