Симфоничният оркестър на БНР подготвя особено колоритна програма за поредния си концерт

| обновено на 19.05.17 в 18:28
Снимка: www.muzikus.bg


За поредния си концерт тази седмица Симфоничният оркестър на БНР подготви особено колоритна програма, която включва сирени от Клод Дебюси, любимите на публиката "Картини от една изложба“ на Мусоргски и една световна премиера, която доведе отново в София младия композитор Виктор Илиев, който живее и работи в Германия. Той ще бъде и диригент на концерта в петък вечер в зала "България". Неговата творба, наречена "Тротоарен вихър“, е посветена на радиооркестъра и вече беше записана студийно.

В интервю за предаването "Хоризонт до обед" Илиев разказа:

Аз бях изключително поласкан, когато БНР като институция и Симфоничният оркестър на БНР ми предложиха аз да напиша произведение специално за оркестъра. Това е първият път, когато българска институция ми поръчва произведение и за мен беше не само приятна изненада, но и голяма чест. Когато си мислех вкъщи, какво произведение да бъде, колко дълго, за какъв оркестър, доста въпроси тръгнаха да изкачат, но един беше, че щом пиша произведение за български оркестър, трябва по някакъв начин да пресъздам музикално българската действителност, каквато аз я виждам в днешно време. Винаги, когато се прибирам от чужбина, две от нещата, които ми правят впечатление, е в какви мащаби се е разраснала поп-фолк културата в България, а второто нещо, което също ми прави впечатление, е много американизираното ежедневие, като започнем от телевизионните програми до ресторантите за бързо хранене, консуматорското мислене на обществото.

Илиев сподели, че обожава да дирижира френска музика, а най-трудно му е да дирижира собствени творби:

Усещането когато човек напише една нова пиеса е, все едно че даваш живот на едно дете и когато това дете вече си е поело по собствения път някак си да го дирижираш не си пасва. Може да бъде неконтролируемо.

Музикантът коментира и разликата в подготовката на "Тротоарен вихър“ за студиен запис и за сцената на зала "България"?

Cлава Богу, сега имаме много повече време за репетиции. Ние записахме това произведение в рамките на два дни, което беше изключителен стрес, защото произведението все пак е доста дълго - 22-минутно и също въобще не е лесно технически. Предвид че беше и нова творба за оркестъра, запасите бяха доста предизвикателни. Сега имаме повече време да работим над него и се надявам да стане дори по-добре от записите.


Композиторът, който в момента има поръчка за опера, сподели, че пише творбите си само на хартия.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Пианистката Надежда Цанова

Пианистката Надежда Цанова - солистка на Радиооркестъра

Надежда Цанова гради международна кариера, започнала от родния ѝ Казанлък, където 5-годишна я слагат пред пианото, защото само така родителите ѝ успяват да укротят буйния ѝ нрав; после преминава през обучение в софийската Музикална академия при професорите Стела Димитрова-Майсторова и Илия Чернаев, а по-късно специализира в Брюксел и Париж. Сега е канена..

публикувано на 21.02.18 в 20:13
Том Уудс

Австралийският диригент Том Уудс е в София за първия си концерт с Радиооркестъра

Маестро Том Уудс гостува за първи път в София по покана на главния диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио   Марк Кадин. В петък, 23 февруари, в зала "България" от 19.30 часа ще звучи френска музика – авторите са Камий Сен-Санс, Клод Дебюси и Морис Равел. Веднага след първата си репетиция в Първо студио на БНР диригентът..

публикувано на 21.02.18 в 19:09

Оперната дива Соня Йончева с нов албум

На 2-и февруари на световния музикален пазар излезе новия диск на Соня Йончева.  Третият солов албум на българската оперна дива е с арии из опери на Джузепе Верди. Селекцията във вердиевия албум е направена лично от певицата, която отбелязва, че най-любимата й ария е тази от операта "Атила". В бележките към книжката на албума Соня Йончева..

обновено на 21.02.18 в 17:52

Детската образователна програма на Виенската Щатсопер

Виенската  Щатсопер е театър, койтo определя като приоритетна политика музикалното възпитание на детска оперна публика. През 1999 г. тогавашният директор Йоан Холендер осъществява своя дългогодишна мечта и създава детски оперен театър към Щатсопер. Построената за тази цел миниатюрна сграда е на последната тераса на театъра, има капацитет от 150..

обновено на 21.02.18 в 17:07

Сара-Нора Кръстева: Има сериозно затопляне на българско-руските отношения в сферата на балета

На 24-ти февруари /събота/ от 19 ч. и на 25-и февруари /неделя/ от 16 ч. в Софийската национална опера и балет ще се играе „Спящата красавица“ на Чайковски с участието на солистите на балета на Балшой театър Дария Хохлова /в ролята на Аврора/ и Артемий Беляков /в ролята на Дезире/. Тя е много млада, нежна, ефирна балерина, а той вече..

обновено на 20.02.18 в 15:42