„Макбет“ на Шекспир без думи – с това ни изненада израелският театър „Гешер“, който в Тел Авив наричат „руския“. Един неочакван прочит на класическата драматургия с необичайни изразни средства в границите между акробатика и сценична фехтовка, преминаващи през класически балет, бални танци, та дори нещо като художествена гимнастика, но с необичайни уреди – дълги тояжки вместо бухалки и ластици вместо ленти.
Режисьорът-хореограф Сергей Землински от Русия е наблегнал на необичайното, шокиращото. В ролята на Макдъф видяхме Александър Сандрович – актьор с ръст около метър и четиридесет, но не джудже, а съвсем съразмерно развит, дори с прекрасно телосложение на културист или поне на спортист, доколкото част от спектакъла игра гол до кръста. Той е лауреат на поне 10 международни конкурса за театър и кино. Неговата партньорка Рут Ресюк със същия ръст дори не правеше впечатление на ниска. Двамата танцуваха прекрасно, а в сцената на убийството – нейното и на бъдещото ѝ дете, Ресюк показа с танц истински драматични страсти, достойни за монолог. „Мамо, а кога ще започнат да говорят или поне да пеят?“, попита момченцето, седящо пред мен, някъде на половината на спектакъла. То бе влязло да гледа въпреки изричното предупреждение, че спектакълът не е подходящ за лица под 18-годишна възраст. Всъщност и част от възрастните не бяха подготвени за повествование с тези, еклектични в своя сбор, но силно въздействащи като общ резултат, изразни средства.
Много еротика и чувственост имаше в танците на Макбет (в ролята Пирас Насар) и неговата половинка (Рони Ейнаф), станалата нарицателно „лейди Макбет“. Жаждата за власт и сексът се преплитаха и сякаш ни убеждаваха, че имат единно начало, като след убийството на приятеля от детство, а по-късно и семеен приятел Банко, нещата изгубиха предел и бяха доста натуралистични. Момента на полудяването и смъртта на лейди Макбет бе изтанцуван перфектно.
Специално трябва да бъдат отбелязани и две масовки. Едната бе танцът на тримата приятели от детство Крал Дънкан, Макбет и Банко (Йосиф Марман, Йонатан Лансман и Лиор Шапков), в изпълнение на деца от подготвителната студия към театъра. В спектакъла това бе контрапункт на всяко от убийствата. Децата показаха отлична сценична фехтовка, при това без да докоснат нито за миг сабите си, при пълна тишина. Втората, отново повтаряща се като препинателен знак масовка, бе на вещиците и орисниците. Много интересен похват бе изобразяване на силата на съдбата и на човешките действия да ѝ се противопостави, показани като човек, впрегнат с ластик, който се опитва да скъса това, което го прави марионетка. Всичко това под странната музика на Павел Акинкин – повече ритмическа или приличаща на вопъл, при това изпълнена от жив оркестър. Постановката на „Макбет“ без думи е част от експерименталния театър в рамките на „Гешер“, наред с „Гъливер“, при който зрителите са снабдени с очила за 3D изображения и така плоският декор „оживява“.
Нашето желание е да образоваме едни комплексни артисти, хора на изкуството, каза пред БНР Юлия Аткова – директор на Частната професионална гимназия по сценични изкуства и мениджмънт АКАТАМУС. Според нея едно от слабите места в българското образование е, че всички деца, независимо от техните интереси и таланти, учат по една и съща програма:..
Нимфи, сирени, русалки... В повечето случаи присъдата над тези митични същества е като на прекрасни изкусителки на мъже, които искат да ги подмамят и унищожат във водата. Човешките жени ги чувстват конкурентки. Може би първият адвокат, който се опитва да защити тези красиви морски създания, е Ханс Кристиан Андерсен с прекрасната си приказка за..
Започна записването за участие във II издание на международния балетен конкурс “Сара-Нора Прима“, който ще се проведе от 1-ви до 6-и юли на сцената на Бургаската опера . Състезанието ще бъде в три възрастови групи при следния репертоар: Група А / 9-12 г. – две класически вариации и една съвременна хореография, Група В / 13-16 г. и Група С..
Емил Минчев , когото познаваме като автор и преводач, издаде първия си аудиосериал . Той се казва "Светлосянка" и е определян като зашеметяващо приключение, развиващо се между два свята – този на живите и този на мъртвите. "На преден план тук е ърбън фентъзи елемента, действието се развива в отвъдното, а мистерията е..
Днес отбелязваме Световния ден на театъра. Тази вечер в Народния театър "Иван Вазов" ще бъдат връчени за 50-и юбилеен път наградите ИКАР. Актрисата Мария Каварджикова ще получи ИКАР за изключителен принос към българския театър, а за чест и достойнство ще бъде отличен сценографа Вечеслав Парапанов. На днешния 27 март отбелязваме..
На 6-и април в България ще стартира първият сезон на международния проект “Опера в киното” . В салоните на “Синема Сити“ в цялата страна ще имаме възможността да гледаме четири великолепни оперни продукции: от фестивала в Брегенц - “Мадам Бътерфлай“ от Пучини /на 6-и април/, и от “Арена ди Верона“ - “Травиата“ от Верди /на 20-и април/, с..
В 23-ото издание от 31-я сезон на предаването на програма Хоризонт за музикално-сценични изкуства Каста дива: 20.05-21.00 ч.: - Представяме предстоящия първи сезон на международната програма “Опера в киното“ в разговор с г-н Ами Елла от израелската компания продуцент - Кореспондентката на БНР в Израел Искра Декало разказва за..
Колкото повече време минава, повече въпроси възникват, които засега нямат абсолютно категоричен отговор . Това каза пред БНР анализаторът Боян Чуков..
Преди дни директорът на БАБХ е дал на фирма на Таки 45 млн. лева. Това разкритие направи Иван Христанов, бивш зам.-министър на..
Избори два пъти, дълго служебно правителство и договорка между президента Румен Радев и Бойко Борисов прогнозира юристът Велислав Величков,..