Не е тайна, че агенция „Автомобилна администрация“ е оголена от хора, а тези, които са останали, не знам доколко имат капацитет да упражняват тази дейност.
Това каза в предаването „Нещо повече“ по „Хоризонт“ председателят на Националния съюз на превозвачите Красимир Лалов. Той допълни, че изпълнителният директор на Агенцията е болен и с дейността е натоварен само заместникът му - доскоро главен секретар.
„Тоест, понятия „шеф на агенция“, „заместници“, едни от които, по задължение е контролиращ контролната дейност, няма от 2 години. От три години няма директор на дирекция ДАИ. Нещата, сами по себе си, предразполагат един селскостопански двор, който няма ограда.
Какво ще се открие в Благоевград малко ме съмнява дали е това, за което се говори или нещо друго, защото там е царството на фирмите, които са регистрирани на един адрес – 50-60 фирми – малка офшорна зона, на определени хора, които нямат нищо общо с България, но техните камиони се движат под егида на български лицензи и с български номера. Обикновено шофьорите им са гърци или македонци…“.
Сага с корупцията в Автомобилната агенция, според Лалов, наподобява параграф 22. Ако всички средства са били прибирани от инспекторите, които не пишат актовете, никой не би работил повече от 2 години, пошегува се той.
Доколкото си спомням, парите които бяха намерени преди две години при един началник на „Автомобилна администрация“ бяха шестцифрена сума. Шестцифрена сума, в България, не пада от тавана и не се държи под гардероба“
Лалов нарече показните арести „добра мизансцена“ за снимането на филми:
„Не е въпроса как арестуваш хората, а какво вършиш. Хората могат да се прибират съвсем тихо без да се травмира обществото, защото обществото не е виновно, но да са готови и нещата да се движат бързо. Ние продължаваме да питаме: „Какво става със случката от преди две години“. Отговорът е прост - нищо не става!“
Лалов припомни, че превозвачите са предлагали да участват в комисиите за избор на регионални директори на ДАИ и ва отговорните постове в автомобилната агенция.
Александър Цветков, който беше министър по време на първите уволнения в „Автомобилна инспекция“ от лятото на 2009 година заради скандал със закупуването на шофьорски книжки коментира, че ниските заплати на служителите в ДАИ са причината никой от наследниците му на поста да не успее да се справи с корупцията в структурата:
„Инспекторите, които работят в тази структура, получават изключително ниски възнаграждения и това ги прави прави благодатна почва за корупционни практики. Според мен е недопустимо от хора, които получават 500-600 лв., да се очаква да бъдат квалифицирани, да познават законите и да работят самоотвержено на пътя. Възлагаме много големи надежди на тях, а същевременно не получават адекватно възнаграждение.
Това касае всички структури, в които има подобен проблем. Естествено че високото възнаграждение не е панацея за решаването на този проблем, но смятам, че е един основен фактор. Смятам, че в ДАИ трябва да се търси решение в няколко основни направления. Първото е въвеждане на колкото се може повече високи технологии и техника, която да следи и да бъде в помощ на работата на инспекторите.
Цветков припомни, че със въвеждането на видеонаблюдение в пунктовете за технически прегледи, нарушенията драстично са спаднали.
„Разбира се, не можем да кажем, че с това ще решим проблема, ако въведем все повече технически средства за контрол, защото в крайна сметка кой контролира контролиращите. Тук е мястото на неправителствените организации и на отварянето на тези служби към обществеността, защото обществото трябва да бъде най-големия контрольор в крайна сметка - гражданския контрол. Когато се вижда, че на тези сигнали се обръща внимание и че има резултат, това стимулира хората да подават все повече сигнали и да усещат, че има справедливост“.
Над 10 служители на регионална дирекция "Автомобилна администрация" - Благоевград са арестувани при спецакция на прокуратурата, полицията и ГДБОП. "Задържаните са част от престъпна група, която е искала и взимала подкупи от представители на..
Коалиция "Продължаваме промяната – Демократична България" остана без група в Общинския съвет в Плевен. Причина е заявеното желание на един от съветниците за напускане на групата. Групата на ПП-ДБ до момента беше от трима съветници, колкото е..
Парламентът отложи с една година, считано от 1 юли, либерализацията на пазара на ток на едро. Решението беше взето със 152 гласа "за" - на ГЕРБ-СДС, ДПС, "Възраждане", "БСП за България" и ИТН. 35 депутати от ПП-ДБ се въздържаха, а други 7 от..
Близки на деца, загинали на пътя, се събраха пред столичната Съдебна палата преди началото на разпоредителното заседание по делото за смъртта на 15-годишния Филип. Обвинен, че е блъснал дете на пешеходна пътека до МВР, отива на съд Детето..
Забраната на реклама на хазартни игри в медиите бе приета на първо четене в бюджетната комисия в парламента. Ден преди депутатите да излязат във ваканция заради предизборната кампания, в ресорната комисия бе разгледано предложението за промени в Закона..
12 са вече случаите на коклюш в Кюстендилска област, казаха за БНР от РЗИ. Те са в четири общини - Кюстендил, където са 7, три в Дупница и по един в Бобов дол и Трекляно. В най-малката община случаят е от февруари. Случаите с коклюш в региона..
Изпълняващият длъжността директор на общинското предприятие "Гробищни паркове" в София Румен Димитров е категоричен, че няма да подава оставка. Тя му беше поискана от общинските съветници от ГЕРБ - СДС, които твърдят, че е назначил на работа Марин..
Депутатът от Гоце Делчев Богдан Боцев, който бе народен представител от БСП в четири парламента, се отказва от участие в предстоящите предсрочни избори. Той се връща в Общината като заместник-кмет. Въпреки че от години водач на листата на БСП е..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..