Застраховани ли са пътниците в градският транспорт в София, ако не са чекирали картите си

| обновено на 01.02.19 в 18:25
Снимка: Георги Корнейков, БНР

В началото на следващата година в София трябва да заработи нова електронна система за таксуване в градският транспорт. Сега картите могат да бъдат чекирани само в трамваите и тролейбусите.
     

Слушател на програма "Хоризонт" обаче повдигна въпрос, свързан със застраховката на пътниците в градският транспорт.

„Когато човек си извади карта за градския транспорт, на гърба й пише, че след като валидираш картата - това ще послужи евентуално при някакво застрахователно събитие, ако се случи такова. В повечето превозни средства няма такива апарати - може би в над 60-70% от тях липсват такива апарати, на които да се валидира картата, която е за градския транспорт“, посочи той и подчерта, че ситуацията е различна, „когато човек си вземе билетче“, тъй като си „дупчи билетчето и това нещо му служи като документ при евентуално застрахователно събитие“. 

Според него, „няма смисъл да се пише нещо на гърба“ на картата, „което не може да влезе в действие“.

Всички валидни документи за пътуване в градския транспорт осигуряват застраховка на пътниците при пътно-транспортно произшествие,  независимо дали в превозното средство има апарат за чекиране на документа, обясни общинският съветник Зафир Зарков - член на комисията по транспорт в Столичният общински съвет.

„Тук категорично можем да кажем, че няма основание и не бива да се притесняват всички, закупили редовни превозни документи - независимо дали е карта или билет за еднократно пътуване – ползват естествено и правата като застрахователен документ. Това дали са валидирани или не - по никакъв начин не прави тяхната валидация нелегитимна съответно при злополука при застрахователите“, уточни Зарков. Той посочи още, че новата система за таксуване в градският транспорт в столицата ще обхване всички превозни средства на територията на града.

„Около 800 превозни средства оперират на територията на град София. Всички те ще бъдат оборудвани с валидиращи устройства и тогава ще може да бъдат таксувани или по време на изминато разстояние пътниците в градският транспорт, когато имат еднократни пътувания, съответно ще има и карти за по-дълги периоди, но всичко това в момента вече е в ход“.

Новата система ще дава възможност на пътниците да си купуват превозните документи и през интернет, като се очаква „така познатото билетче да отиде в историята, защото системата ще позволява да бъде заплащано съответно по време или по изминато разстояние“, добави Зарков, според когото и гратисчиите в градския транспорт ще намалеят, тъй като смарт системата предвижда да бъдат закупени и видеокамери.

"Които на практика има идея да бъдат използвани за преброяване на пътниците в превозните средства, които ще дават ясна представа между валидираните и броя на лицата във всяко превозно средство, което ще бъде допълнителен ориентир за контролите в градският транспорт“.

Подробности можете да чуете в звуковия файл. 

ВИЖТЕ ОЩЕ
Редакторите в

Видеопроектът "Младите гласуват" - ЕС през погледа на нашите младежи

Защо да гласувам? Как политиките на Европейския съюз променят ежедневието ми? Каква искам да бъде Европа? Това са част от въпросите, които зададохме на активни младежи в навечерието на евровота. Видеопроектът на Програма „Хоризонт“ „ Младите гласуват “ разкрива техния информиран и критичен поглед към Европа, визията им накъде трябва да..

публикувано на 26.05.19 в 10:45

Собственици на фотоволтаици винят институции, че облагодетелстват ветропарк, той отрича

Малките собственици на фотоволтаични централи, с мощност под един мегават, твърдят, че Министерството на енергетиката и КЕВР облагодетелстват ветроенергийния парк „Свети Никола“ с 50 милиона евро на година. От седмици малките ВЕИ недоволстват заради двойния, според тях, стандарт, по който се прилага законът в частта му за ограничаването на..

публикувано на 24.05.19 в 17:26
Проф. Георги Каприев

Проф. Каприев: Обезценили сме и омаскаряваме йерархията, в която най-високо стои ученият човек

"Не са важни толкова думите, важен е смисълът зад тях". Това заяви пред БНР проф. Георги Каприев - доктор на философските науки, и уточни: "Технологиите не могат да произвеждат смисъл. Те могат да отнемат смисъл, но не и да произвеждат. За да можете да проникнете до смисъла, на вас ви трябва интелект. Технологията е ситуация - тя може да..

публикувано на 24.05.19 в 12:47
Адвокат Йорданка Бекирска

Йорданка Бекирска: Стратегията за детето не съдържа онова, от което родителите се опасяват

Държавата трябва да има стратегия за детето, обясни в предаването "Преди всички" юристът Йорданка Бекирска, и зпълнителен директор на "Български адвокати за правата на човека". Въпреки разпоредбата да спре обсъждането на промени в подготвяната Стратегия за детето, протестите на родители продължават. "Това е третата поредна стратегия за..

публикувано на 23.05.19 в 11:08
Главният архитект на СО Здравко Здравков

Липсва ни цялостна визия, за да подредим града си

Проектонаредбата за градската среда в София създава стандарти за фасадите на къщите, които са паметници на културата, а също и за настилките по улиците. Това съобщи в интервю за "Хоризонт до обед" главният архитект на Столичната община Здравко Здравков. "Тази наредба  е дългоочаквана и разчитаме на нея - да можем да почнем да си подреждаме..

публикувано на 21.05.19 в 15:12