На 7 март 2019 г. световноизвестната българска прима изнесе рецитал в зала "Брамс" на концертния комплекс Музикферайн с творби от песенното творчество на Пьотр Илич Чайковски, Рихард Щраус и Сергей Рахманинов. Изразителният, блестящ клавирен съпровод бе на Йендрик Шпрингер. Роденият в Германия пианист е един от предпочитаните акомпанятори на Красимира Стоянова, а творческата симбиоза между двамата е забележителна и по неговите думи се изразява буквално като “дихание в синхрон на сцената“.
Критикът Йозеф Шмит акцентира на изключителната чувствителност, вложена от певицата във всеки тон, и широката палитра на темброва окраска в нейната интерпретация, с която извайва отделните песни като съвършени музикални миниатюри. Вътрешната енергия, която Красимира Стоянова излъчваше на сцената, и нейната наситена, разгърната емоционалност, завладяха публиката и дори след третия бис с творби от Пучини, меломаните не напускаха залата, аплодирайки и изразявайки възторга си с възгласи “Браво“.
В интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" Красимира Стоянова разказва за драматургията, на която подчинява изграждането на всеки свой песенен рецитал и прави интересен анализ на програмния замисъл и стиловите особености на подбраните от нея творби и композитори.
Певицата анонсира и своя предстоящ песенен рецитал на сцената на Миланската Скала, който ще се състои на 17 март и включва песни от Франц Шуберт, Рихард Щраус, Ерих Корнголд и Модест Мусоргски. Клавирният съпровод ще бъде на световнопризнатия български пианист Людмил Ангелов, за чиито качества на задълбочен интерпретатор Красимира Стоянова говори с емиционални думи и с когото ще се изяви за втори път в храма на италианското музикално изкуство Ла Скала.
Чуйте интервюто с Красимира Стоянова в звуковия файл.
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..