Какви са проблемите в БДЖ

Петър Бунев

През миналата седмица машинисти организираха събрание в локомотивното депо в София с ръководството по повод спрените временно влакове поради липса на годен подвижен състав. Срещата бе и по повод приемането на държавния бюджет за 2020 г. и средствата, които правителството планира да отпусне на железницата.

Пред БНР Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите в България, коментира, че днешните условия на работа са дори по-лоши от тези в миналото:

„Проблемът е в подвижния състав, защото там машинистът изкарва 12-часова смяна. И той трябва да ги изкара в една стара техника, която не знае дали ще стигне от точка А до точка Б. Наистина техниката не е надеждна“.

„Даже основният проблем вече не е финансов, защото се оказа, че парите ги има. Проблемът е организационен и в прословутите обществени поръчки, които много време се бавят, обжалват се, а ние сме държавно предприятие и нямаме право да купуваме директно от магазин или фирма, трябва да се мине през обществена поръчка и това наистина е голям проблем“, каза Бунев в предаването „12+3“ на програма „Хоризонт“.

Относно ремонтите, извършвани от външни фирми, спечелили обществени поръчки, той каза, че няма много такива ремонти: „За локомотивите почти нямаме база, която да направи основен ремонт, само за среден или по-малък“.

„Минаваме на едно кърпене, не се прави качествено, а просто се подменя най-належащото, за да може да се движи локомотивът и той да се пусне пак в експлоатация, защото липсата му не може да бъде компенсирана, ако стои дълго време в ремонт“, посочи Петър Бунев.

Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.