Учителката Мария Калоянова: Разговорите са начинът да се спасим от агресията в училище

Снимка: Фондация „Подарете книга”

Не се притеснявам да използвам всякакви подходи, за да провокирам децата, да ги накарам да мислят, да планират бъдещето си, да общуват с родителите си. Не се притеснявам да съм „лошото ченге“… Обичам децата и това е нещо, което доминира над всичко друго. Каквото и да правя, винаги е с желанието да им помогна. Това каза за предаването "Хоризонт до обед" учителката по математика, информатика и технологии  Мария Калоянова.  

Децата не са толкова сплотени, колкото в миналото, заради повечето си ангажименти и интереси извън училище. В крайна сметка децата в клас остават повече като индивидуални единици, отколкото като колектив който може да се забавлява или решава проблеми заедно, констатира Калоянова. Една общност се сплотява, когато има общ враг, изтъкна Калоянова, която понякога влиза в ролята на "врага", за да сплоти учениците си, а после влиза в другата роля.

Разговорите са начинът да се спасим от агресията! Непрекъснато и по всички теми! Децата имат нужда да споделят с някого! Трябва да има възрастни хора около тях, с които могат да говорят – родители, приятели, учители. Немалка е ролята и на психолозите в училище, защото те наистина успяват.

Те (децата – бел.ред.) са заобиколени от агресия – телевизията, игрите, филмите. Живеят в това! Трябва много да се говори с тях, че това не е истинско!

Интервюто на Савелина Савова с Мария Калоянова можете да чуете от звуковия файл.