Колекторските фирми и задълженията на гражданите – ще променят ли условията си на работа

БГНЕС

Променят ли условията си на работа и най-вече променят ли отношенията си с гражданите и юридическите лица колекторските фирми. Според членовете на Асоциацията на колекторските фирми в България – да, и то в посока да изпълняват наистина посредническите си функции между кредиторите и длъжниците, а не играят ролята на бирници, действащи със заплахи и дори със законови нарушения.
Предложенията за промените в условията за работата им бяха оповестени пред журналисти тази седмица. В Асоциацията членуват само 16 колекторски компании, а за страната те са много повече, ето защо в техния отчет не. фигурираха конкретните им отношения със задлъжнелите граждани. Въпреки че не само в „Законът и Темида“, а и в доста други медии постъпват сигнали за некоректни отношения и нарушения от тяхна страна към физически и юридически лица, които дължат пари на големи фирми или банки.
Председателят на Асоциацията Райна Миткова каза за „Законът и Темида“, че е добре запозната с някои нарушения на нейни колеги, но те били извън представляваната от нея организация.
Тя подчерта, че не одобрява подобен род дейност, и особено използването арбитражните съдилища за решаване на подобен род потребителски проблеми. Арбитражните съдилища би трябвало да решават само икономически спорове.
Според г-жа Миткова вече трябва да се наложи и по-висока финансова и правна култура на гражданите, а колекторските фирми от своя страна – да намират начини за разговори с длъжниците, за предложения за разсрочено плащане и да не бързат да дадат длъжника в съда.



print Отпечатай
ВИЖТЕ ОЩЕ
Мариана Кукушева

Хлебопроизводителите искат 5% ДДС за бранша

Според Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебопекарите и сладкарите в България, при по-малък процент потребителят няма да усети намаление на цената. Намалението ще извади на светло сивия сектор, което е в полза на държавата. Подобен процент данък добавена стойност, според нея, трябва да има и за млекопреработвателите. По повод..

публикувано на 28.03.17 в 15:25
Любомир Аламанов в студиото на програма „Христо Ботев“

Следизборно: PR-кампании и психологически профили

PR-експертът Любомир Аламанов и социалният психолог проф. Антоанета Христова се впускат в любопитен анализ на предизборните подходи и стратегии, поведение и същности, в контекста на PR-кампаниите и политическата психология. Към тях се присъединяват и мненията на четвъртокласници от столичното 20 ОУ „Тодор Минков“. Има ли политически PR в България..

публикувано на 28.03.17 в 14:49

Проф. Красимир Петков: Хората трябва да разберат, че спортът е превенцията за здраве

С проф. Красимир Петков, декан на Треньорски факултет на Националната спортна академия, разговаряме за присъствието на спорта в израстването на децата и неговото значение за бъдещи успехи във всички сфери на живота. Много по-лесно е на детето да се даде един телефон, отколкото да излезе навън и да играе на площадката. Важна е причината то да спортува, а..

публикувано на 28.03.17 в 13:45

Жената, която сама избира да бъде жертва

В студиото на „Семейно радио“ говорихме за жената. Жената като майка, съпруга, приятелка, която обича да се грижи за всички и често пренебрегва себе си. И когато й се прииска да се погрижи за себе си, често е обвинявана. Тогава започват угризенията на съвестта, съмненията в действията и чувства, равносилни на егоизъм. Защо жените сами избират да бъдат..

публикувано на 28.03.17 в 13:35

Светът на презентациите с Борис Христов

Колко често ни се случва да влезем в ролята на презентатори? Знаем ли откъде да започнем? На какво точно да заложим? И как да бъдем успешни на финала? Борис Христов е „Презентаторът“, с когото ви срещаме в рубриката „Бъди smart”. Той е основател на презентационна компания, която има за цел да помогне на хората, на компаниите и събитията да постигнат..

публикувано на 28.03.17 в 13:03