„Бурята”, радиопиеса от Кирил Буховски, е новата премиера на Радиотеатъра

Автор:

Първата пиеса на Кирил Буховски, която прочетох, ми каза, че това момче има вроден драматургичен талант, много добър, наситен и многопластов диалог, както и чувствителност към детайла и сложността на човешките отношения. Не споделям култа към младостта, който от доста време превзе мисленето в България, но напълно споделям идеята младите да имат достатъчно поле за опит, изява и учене. Това е и една от задачите на Радиотеатъра – да издирва талантливи млади хора и да им осигурява възможност за работа. Затова поканих Кирил в Радиотеатъра, а той отговори на поканата ми не като приспособи свой готов текст, а като написа нова радиопиеса специално за нас. Мисля, че ненапразно отворихме вратите на редакцията за Кирил Буховски и „Бурята” се увенча с успех.
И така, Кирил е на 26 години. Завършил е Националната художествена гимназия, после Художествената академия. Преминава през едногодишен актьорски курс в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” при професор Надежда Сейкова. По същото време написва пиесата „Ние сме вечни!”, с която печели конкурса за нова българска пиеса на театър „София“. Наградата е реализация на драматургичния му текст на голямата сцена на театъра под режисурата на Василена Радева. През лятото на 2016 година Кирил бива изпратен от фондация „Стоян Камбарев” като български представител на международния фестивал за млади театрални автори Europe Interplay в Швеция. В момента подготвя нов документален спектакъл в колаборация с театрална формация Vox Populi.
Постановката на „Бурята” е дело на Тея Сугарева – при нас това е втората ѝ режисьорска работа. Тя работи активно в театъра, но споделя, че от радиотеатъра научава много – концентрацията само в звука, в тишината, в актьорските гласове, „слушането без виждане” е неоценима школа.
На добър час на творческия път на Кирил Буховски и Тея Сугарева! И приятно слушане!

print Отпечатай
ВИЖТЕ ОЩЕ
Илюстрация: Огняна Серафимова

Антихрист и забравените Сионски песни

Премиерата на Радиотеатъра тръгва от повестта Антихрист на Емилиян Станев, публикувана през 1970 г., използва творческите решения на театралния спектакъл Антихрист на Пловдивския театър и доразвива сценичния вариант в посока към аудио драматургия. В този процес в Антихрист се появиха нови актьорски гласове с нови постановъчни задачи,..

обновено на 27.05.17 в 13:35

„Най-горният етаж” на (без)съзнанието

В представата на българите психическите заболявания са повод не толкова за тревога, колкото за срам и потулване. Със своя документален разказ Александра Чаушова – поет, художник, илюстратор, се опитва да разбие тази представа, да покаже, че психичната болест не бива да бъде нещо скрито-покрито, както и че психично болните не са хора втора ръка, а имат..

публикувано на 26.05.17 в 11:15

Славяноезичен радиотеатър в седмицата на Светите братя Кирил и Методий

В „Запазена марка Радиотеатър” – среднощната рубрика от 2 до 3 часа на Програма „Христо Ботев” за радио-драматургия, от 22 до 26 май, в седмицата на Светите братя Кирил и Методий, ви предлагаме радиодраматургия на славяноезични автори. Слушателите ще разберат колко разнообразно е творчеството на славянските народи през ХХ век, колко много са се развили те..

публикувано на 21.05.17 в 09:05

Снимки от „Антихрист” на Емилиян Станев в пловдивския театър

Прекрасните фотографии на Николай Бекярски в галерията долу са направени по време на пловдивското представление на „ Антихрист ” . Васил Дуев и Елена Нацариду са изпълнителите на главните роли и в радиопродукцията.

публикувано на 20.05.17 в 10:20

Неподражаемото слово на Тургенев в радиодраматургичен вариант

Иван Сергеевич Тургенев, класикът на руската литература, известен у нас с романа си „В навечерието”, където главен герой е българинът Инсаров, нашумява всъщност с един от включените по-късно в книгата си „Записки на ловеца” разказ „Хор и Калинич”. От същия този сборник са и драматизираните за радиотеатъра два разказа на класика „Среща” и „Живи мощи”. По..

публикувано на 20.05.17 в 09:05