Томас Енцингер - новият художествен ръководител на фестивала "Лехар" в Бад Ишъл

Томас Енцингер пред паметника на Франц Лехар
Снимка: fotohofer.at

В пресконференция под наслов „Културата трябва да продължи да се развива“ новият художествен ръководител на Лехар-фестивала в Бад Ишъл се представи на журналисти от региона. Томас Енцингер ще ръководи фестивала това лято само административно, тъй-като актуалната програма беше подготвена от неговия предшественик – Михаел Лакнер. За Енцингер, режисьор от Виена с дългогодишна практика в Германия, това е една необичайна ситуация, в която обаче той ще може да надстрои една солидна основа и да допринесе със своите опит и личност за развитието на фестивала. Лехар-фестивалът е познат и ценен дори извън границите на Австрия. За да се привлече още повече публика се плануват намаления в цените на билетите от предварителната продажба и атрактивна абонаментна система. За новия сезон през 2018 година режисьорът обмисля нов, собствен фестивален план, в който ще има повече ревю, разновидност на музикалния театър, наподобяваща вариете, повече танц и повече шоу. Но ще бъде продължена традицията да има една класическа оперета в програмата. Напомняме за българските слушатели, че предишният художествен ръководител на фестивала в Бад Ишъл всяко лято представяше на публиката една много известна оперета, една по-малко известна оперета и една почти напълно забравена творба. Повече фестивален характер Енцингер би искал да внесе с допълнителни представления, които да не са свързани непременно с оперетата. Особено важен за новия директор е кръгът от приятели на фестивала, които трябва да се обединят в един съюз. Хората, които се ангажират за един фестивал като този, са жизненоважни за Енцингер. Трябва да бъде продължено и търсенето на партньори и спонсори. Въпреки че фестивалът се самоиздържа на 85%, без спонсорство би било много трудно да се гарантира едно добро бъдеще. А също и младежкият проект към фестивала „Еттерепо“ (огледално изписване на думата „оперетте“ на немски) ще продължи да съществува, като се обмисля да бъдат поканени и ученици на репетициите. Томас Енцингер завърши пресконференцията с думите, че „Бад Ишъл трябва да остане център на развлекателния театър“.

ВИЖТЕ ОЩЕ

Честит рожден ден на Красимира Стоянова – неотразимата българска „дива“, покорила световните сцени!

Вечерта, посветена на Красимира Стоянова , включва: • „Мария ди Роан“ от Доницети , издание на Опера рара. Действащи лица и изпълнители: Рикардо, граф дьо Шале – Хосе Брос, тенор; Енрико, Херцог ди Шеврьоз – Кристофър Първис, баритон; Мария, графиня ди Роан – Красимира Стоянова, сопрано; Армандо ди Гонди – Лоиц Феликс, тенор; Фиеско –..

публикувано на 18.08.17 в 09:15

Пътеводител на фестивалния стопаджия – епизод 19 – Опероса

На 23 август в крепостта „Форте маре“ в Черна гора ще бъде открито 11-ото издание на фестивала „Опероса“ . Тази година се подготвят три концерта и една опера. За всяка година се определя едно заглавие, като чрез конкурс се избират младите певци, които ще изпълнят отделните партии. Два спектакъла на „Йоланта“ на Чайковски подготвя в момента екипът. Във..

публикувано на 18.08.17 в 09:05

Аглика Генова и Любен Димитров: Стремим се към един връх, който може би дори не съществува, но ние не знаем, дали той съществува

Записът е осъществен в Първо студио на БНР със симфоничния оркестър на БНР под диригентството на Йордан Камджалов. Дискът обединява втория концерт за две пиана от Виктор Бабин и концерта за две пиана от Бела Барток. Лорета Драноф им разкрива красотата на концерта на Бабин и заедно мечтаят за записа на този концерт още по време на конкурса в Маями...

публикувано на 17.08.17 в 21:15

„Мария ди Роан“, опера в 3 действия от Доницети (съдържание)

Либрето: Салваторе Камарано. Първо изпълнение: 5 юни 1843 г. в Кертнертор театър, Виена. Действащи лица: • Рикардо, граф дьо Шале – тенор; • Енрико, Херцог ди Шеврьоз – баритон; • Мария, графиня ди Роан – сопрано; • Армандо ди Гонди – тенор; • Фиеско – бас. За операта „Мария ди Роан“ е 64-тата опера на Доницети и една от най-зрелите творби на..

публикувано на 17.08.17 в 10:00
Част от скицата на Н. Беста за „Вилиси“, публикувана в Gazzetta Musicale di Milano (1884 г.)

„Вилиси“, първата едноактна опера на Пучини (съдържание)

Либрето: Фердинандо Фонтана Първо изпълнение: 31 май 1884 г., Милано. Действащи лица: • Анна – сопрано; • Роберто – тенор; • Гулиелмо – баритон. Лесничеят Гулиелмо е поканил гости и празнуват годежа на дъщеря му Ана с Роберто. Момъкът е получил значително наследство и трябва да отиде до Майнц, за да го получи. Ана е тъжна, Роберто се опитва да я..

публикувано на 16.08.17 в 11:15