Омръзнаха ли ни клошарите?

Автор:
Снимка: Даниела Манолова

Отдавна свикнахме бездомниците да ровят из кофите за боклук. Ако в началото сърцата на хората с домове се свиваха при гледката на хората без дом, сега, съвсем честно, не ни ли дойде вече до гуша от разхвърляния по улицата боклук след тях? И дори от самите тях. Факт е, че често след „боклукчиите” половината боклук е не вътре, а извън, разхвърлян по улиците. Не е ясно защо не си ровят кротко из сметта. Дали пък не изразяват гневовете и разочарованията си, докато разкъсват прилежно събрания от нашите домове боклук и го разпиляват, за да минем покрай него, за да видим, за да попитаме. Сигнал за безпорядък ли е или просто вик за внимание? Нямам представа какво знаят бездомните за небездомните, но нахранените и подслонените избягват да се доближават до страховете си, материализирани от клошарите. Така или иначе, преди години режисьорката Мария Ганева събра смелост и надникна в съдбите на няколко от тези наши братя и сестри, които похапват, ако захвърлим нещо недоядено по улиците и пийват нещо забравено и недоизпито... пак по улиците.
Странни са човешките кръговрати. Няма отговор на въпросите: Защо на мен? Защо на него? А защо не на мен, а на него? И т.н.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Фотоколаж: Теодор Иванов

282 дни преди премиерата

Продължавайки историите от Стъпка 9 метафорично конструираме чрез документално аудио едно друго конструиране - физическото на декорите за Да си паркираш колата в двора на Харвард . Освен съпоставка на представите на Израел Хоровиц с допустимото за камерната сцена в Народния театър, специално внимание отделяме на най-важната част от..

публикувано на 18.06.18 в 15:32

Балканите танцуват и сиртаки, и хоро в „Запазена марка Радиотеатър“

Седмица на балкански автори ще тече в периода 17-22 юни в рубриката „Запазена марка Радиотеатър“. Започваме от два часа след полунощ на 18 юни с добре познатия на българската публика Азис Несин с постановката „Ще подлудят човека“. Несин описва един мераклия за успех по втория начин, който тръгва да пише поръчкови статии, но накрая заради цялата си..

публикувано на 17.06.18 в 13:05

Хемингуей без промяна в „Промяна“

Ърнест Хемингуей, великият американски писател, един от най-ярките представители на „изгубеното поколение“ (израз на Гъртруд Стайн) – онова, преживялото Първата световна война, но само физически, не и психически. В „Промяна“ срещаме отново здравите мъжкари с крехка душевност на Хемингуей, които дават вид, че знаят какво (да) правят с живота си, а в..

публикувано на 16.06.18 в 08:50
Сцена от „Това НЕ Е Хамлет” с участието на Димитър Крумов и Иван Николов, режисьор Боян Крачолов

Екип „Драматургични форми” на програма „Христо Ботев“ с премиера в неделя, 17 юни, от 16 часа

Спектакълът „Това НЕ Е Хамлет” е поредната премиера на екип „Драматургични форми” (Радиотеатъра) , с която се утвърждава насочеността да се откриват и стимулират млади таланти за реализация в странното, но и толкова омагьосващо пространство на радиотеатъра. Прекрасен радиоспектакъл, дело на трима прекрасни млади хора – Боян Крачолов, Димитър Крумов и..

публикувано на 15.06.18 в 12:05
фотоколаж: Теодор Иванов

286 дни преди премиерата

Със Стъпка 9 поставяме началото на една малка тетралогия в аудиопътуването. 4 последователни Стъпки , които ще завършат с последните минути преди сценичната премиера на „Да си паркираш колата в двора на Харвард“, 4 Стъпки , в които няма да напускаме звуковата територия на Народния театър. Преди премиерата обаче проследяваме процеса по строене на..

публикувано на 11.06.18 в 12:25