Карън Лайтнер: Чувам музиката, която композирам

Прочутата флейтистка има специална връзка с България и очаква да представи новите си произведения пред българската публика

Снимка: karinleitner.com

Стотици хиляди пропътувани км по цялото земно кълбо. Срещи с публиката на различни географски ширини през различни сезони и вдишвайки въздуха на различни аромати. Съдбата на концертиращия музикант не се променя с хилядолетията. Австрийката Карън Лайтнер е прочута флейтистка в неспирно световно турне. Има издадени 10 диска с музика, четири от които са нейни композиции. Срещаме се с Карън във Виена, където близо до двореца Шонбрун е родният ѝ дом и убежище между непрекъснатите пътувания. Преди това сме се засичали и в Русе, където Карън записва първия си албум с Оркестъра на Русенската опера под диригентството на Найден Тодоров.
Карън Лайтнер започва да композира през 2009, като дава музикален водопад на произведения за флейта, виолончело и оркестър, чиито заглавия звучат така: Earthmagic – „Земна магия“, Seamagic – „Морска магия“, Skymagic – „Небесна магия“, Firemagic – „Огнена магия“.
Австрийката твърди, че чува музиката, която композира и отбелязва, че улавя звука на инструменти, които не съществуват в земния свят. Музиката ѝ звучи като филмова – създава атмосфера и рисува картини в съзнанието на слушателя. Някои от произведенията посвещава на съдбите на конкретни хора или на конкретни събития.
Част от композициите на флейтистката са записани на честота 432 Hertz, която според анализатори води до състояние на съзерцание и претворение. Австрийската флейтистка и композитор издава дискове със специална релаксираща музика, която дава глътка въздух на милиони хора по света да се справят с напрежението и страха – чуйте още от самата Карън Лайтнер в звуковия файл.



print Отпечатай
ВИЖТЕ ОЩЕ

„Варненско лято“: Концерт „20 години дуо Росен Идеалов - Георгита Бояджиева“ - 24 юли, от 19 часа

Директно от Градската художествена галерия във Варна – концерт от програмата на Международния фестивал „Варненско лято“ – Концерт „20 години дуо Росен Идеалов - Георгита Бояджиева“ . С участието на: Росен Идеалов – кларинет Георгита Бояджиева – виолончело. Александър Василенко – пиано. В програмата творби от: Георги Арнаудов, Йордан Дафов,..

обновено на 24.07.17 в 09:21

Срещи, гласове, съдби – в памет на Михаил Ангелов

На 19 февруари тази година диригентът Михаил Ангелов навърши 85. На 18 юли напусна този свят. Рубриката „Срещи, гласове, съдби“ в този Неделен следобед е повторение на един разговор с професор Павел Герджиков, излъчен за първи път през 2012 – по повод юбилейния, 80-и рожден ден на един от най-талантливите български диригенти, една от най-големите..

публикувано на 23.07.17 в 16:05
Сцена от операта „Саломе“ на Рихард Щраус

Възторжени отзиви в холандската преса за „Саломе“ на сцената на Националната опера в Амстердам

Кореспондентът на програма „Христо Ботев“ – Милен Венков, споделя впечатления от последната оперна постановка за сезона в Амстердам. Екипът, осъществил „Саломе“ е впечатляващ. Като начало - свири прочутият Кралски Концертгебау оркестър под палката на новия си главен диригент – италианеца Даниеле Гати. Режисьорът Иво ван Хове е споделил желанието..

публикувано на 23.07.17 в 11:55
Дейвид Бауи и Space Oddity

По пътя, отново и нагоре

Нека съм дете – едно дете, което по възраст само да расте, да скита край морето. Да не съзнава, че мъжът жената пожелава заради женската й плът и за гръдта корава. И щом се срещне със едно момиче тъмнооко, да види в роклята – платно, в очите му – посока. Да тръгнат двамата на път, без много да му мислят, и да открият, че светът е нов, красив и искрен...

публикувано на 22.07.17 в 10:30
Сцена от операта „Орфей и Евридика“ от Глук, изпълнена на фестивала в Залцбург - 2010 под диригентството на Рикардо Мути.

Митът за победата на любовта претворен в музика от Кристоф Вилибалд Глук – 22 юли от 22 часа

Съдбата на Орфей победил със звука на своята лира адските сили е най-яркият оперен мит. Митът за свръхестествената сила на музиката, която поставена в служба на любовта побеждава смъртта. С него е свързана и историята на операта, измислена в началото на XVII век в барокова Италия с двете „Евридика” – на Якопо Пери и на Джулио Качини във Флоренция през..

публикувано на 22.07.17 в 09:05