Габриела Георгиева гостува в „Български изпълнители“

Габриела Георгиева в „Бал с маски“ на Верди
Снимка: gabrielageorgieva.com

Със сигурност помня точно впечатлението си от първата ми среща с Габриела Георгиева. Беше по времето на международния конкурс за млади оперни певци „Борис Христов“ в София. Оказа се звезден този конкурс. Той извади пред публиката няколко млади и талантливи певци, които и до днес ни радват от родните сцени – Габриела Георгиева, Радостина Николаева, Николай Моцов, Цветана Бандаловска. Всеки направи своята великолепна кариера и вече има многобройни почитатели в България и по света. Спомням си когато ги виждах на сцената по време на конкурса с какво удоволствие слушах развълнуваните им изпълнения и се радвах на успеха им. Всеки носеше ярка индивидуалност, която след това разцъфна и се обогати с всяка следваща роля. Първата роля на сцената Габриела представя във Варна – Леонора от „Трубадур“ на Верди. С глас като нейния никак не е трудно да бъдеш забелязан. Следват Амелия от „Бал с маски“, отново Леонора и Мадалена от „Андре Шение“ на Джордано, но вече в София. Тя е в националния ни оперен театър и до днес. Ролите следват една след друга – Аида, Тоска, Дидона, Джоконда, Абигаиле, Сестра Анжелика, Елизабет. Редуват се и поканите от цял свят – най-престижни театри в Европа и в Америка. Но ми се струва, че се чувства прекрасно и на родна сцена. Само през последните две години тя събра възторга на софийската публика с три грандиозни постановки. Едва ли някой ще забрави яркото ѝ присъствие като Абигаиле от „Набуко“ в постановката на Пламен Карталов на площад „Александър Невски“. Тя беше величествена, могъща и същевременно ранима и крехка. Вълнуваща беше като Норма, разкъсвана между дълга на жрицата-воин, жрицата-майка и влюбената жена. Страстната ѝ „Каста Дива“ контрастираше ярко с финалната саможертвено тиха и разтърсваща молитва за спасение на децата ѝ. След това дойде и „Силата на съдбата“. Странен, обречен образ е този на Леонора – образ без изход, предопределен от съдбата. Трудно е да го изградиш, да не бъдеш примирен от самото начало. Спасяват го само двете изумително красиви арии и неземната красота на молитвата La Vergine degli аngeli. И когато Габриела запя, приела отредената ѝ присъда – тихо, с глас разкъсван от мъка и последното пианисимо заглъхна, в залата май нямаше човек, който да не е проронил сълза. Както ще чуете в предаването тя самата признава, че е много емоционален човек, често емоциите я настигат и тя не винаги успява да ги овладее. Но… много харесва силните женски образи като леди Макбет например, която си мечтае да изпълни на сцена. Друг много специален образ в кариерата ѝ е Турандот. „Жестоката принцеса, която се страхува да живее“. Преди няколко месеца е изпълнила тази партия в Мексико. От това гостуване започва и разговорът ни. „В Мексико открих моята Турандот. Сега вече знам каква ще бъде“. За мен също ще бъде интересно да видя новата Турандот на Габриела Георгиева, а за ценителите на опера ще добавя, че ще могат да я гледат в тази партия на 11 август в летния театър на Бургас в рамките на музикалните празници „Емил Чакъров“.
В звуковия файл може да чуете цялото предаване „Български изпълнители“ посветено на Габриела Георгиева.



ВИЖТЕ ОЩЕ

Чухте ли този концерт? Не? Вече може да го направите в следващите седем дни

Радиото е магия, радиото е вълшебство, което достига до сърцето на всеки. Не е необходимо кой знае колко – един приемник. Щракваш копчето и слушаш. Може да правиш и най-различни други неща. Проблемът е, че за жалост всичко отлита в ефира и не може да се повтори. Ето сега в сайта на програмата ще ви предлагаме някои концерти, излъчени преди време и..

обновено на 24.04.18 в 16:54
Джарбо и Father Murphy (Чехия, 2017)

За американския авангард от началото на века – "Аларма Пънк Джаз фест"

За американския авангард от началото на 21-ви век преди един концерт от „Аларма Пънк Джаз фест“ в „Нашият ден“ говорим с Цветан Цветанов от предаването „Аларма“, организатор на фестивала. Повече чуйте в звуковия файл.

публикувано на 24.04.18 в 11:37
„Лед Зепелин”: Джон Пол Джоунс, Робърт Плант и Джими Пейдж (отляво надясно)

Хоби и колекционерски страсти, 3 част

От времето на барока, че и години преди него, та чак до наши дни съществуват свързани с музиката личности, които намират време, сили и енергия да задоволяват и други, различни от музикалните потребности. В третата, посветена на феномена „хоби”, наша среща, ви запознаваме с колекционерските страсти и любими занимания на Жан Филип Рамо (Jean-Philippe..

публикувано на 23.04.18 в 11:10

Арфистката Яна Дойнова: Мечтая денят да стане по-дълъг

Яна Дойнова – момиче, което намира шума в големия град за жизненоважен и храни с него динамиката на собственото си битие. Или човек, който открива в пътешествията си в далечни страни частички, с които попълва пъзела на личната си философия за света. Или пък половинка от една ярка любовна комбинация, в която противоположностите създават уравновесено цяло...

публикувано на 23.04.18 в 10:55

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 23 до 30 април 2018 година

23 април 3.00 часа - Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Меса в до мажор K.317, „Коронационна”. 3.28 часа - Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Тържествена вечерня на изповедника (Vesperae solennes de confessore) K.339 Солисти: Ариана Вендители (сопран), Емили Ренар (мецосопран), Рупърт Чарлсуърт (тенор), Марцел Бакони (бас). 4.01 часа - Волфганг..

публикувано на 22.04.18 в 09:00