Фантастика през август

Автор:

Налице е робот, който чете чужди мисли. Въпросът е защо го прави. Учените са произвели позитронен мозък, който на пръв поглед не се различава от останалите. Но той се различава. Чете човешките мисли. Освен това внушава свои мисли. И учените са в смут. Не само от недоразумението на произведението си. А и защото възниква въпросът какви са човешките мисли – скучни, сиви, подли, дребни или... такива, които не биха притеснили никого, ако някой може да ги прочете, особено безпристрастния робот. Така или иначе тази неделя след полунощ разполагаме с необичаен и непредвиден робот, който чува, разбира и знае всичко за всеки. Той не оставя място за тайни, а разбулените тайни разколебават човешката увереност и нараняват чувствата. Ето защо една машина ще преобърне не само представите за роботика на самите ѝ създатели, но и целия им вътрешен мир.
„Радиотеатър след полунощ“ тази седмица представя световноизвестния класик-фантаст Айзък Азимов. Както и прехвърля мост към следващите пет нощи, когато в „Запазена марка „Радиотеатър“ ще чуете поредица от произведения на големите майстори на този жанр – отново Айзък Азимов, последван от Рей Бредбъри и Станислав Лем.
Автор на драматизацията: Мая Бениеш.
Участват артистите: Николай Бинев, Ицках Финци, Невена Мандаджиева, Никола Стефанов и Ивайло Герасков.
Режисьор: Мария Нанчева.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Фотоколаж: Теодор Иванов

314 дни преди премиерата

Този път нашата картинка освен посока от ляво надясно дава и посока от вън навътре. Можете да потеглите в дълбочина и ще срещнете познати пътни знаци. Събитията, обект на тези шест Звукови снимки , се случват 5 дни по-късно от тези, които са обект на изображение в Стъпка 4. На същото място - 5 студио на БНР.  Монтажът на записите с Вальо Ганев в ролята..

публикувано на 21.05.18 в 15:49
Фотоколаж: Теодор Иванов

Някъде в този театър или да си паркираш колата в двора на радиото

0...стоиш в седем без пет вечерта пред вратите на театъра... 1...сядаш на място Х, ред Y в камерната зала... 2...осветлението спира, завесите се отдръпват... 3...начало... Така, в общи линии, изглежда отмерването на събития за всеки зрител на всяка постановка във всеки театър. Но това е само половината картина, а може и по-малко, даже направо последния..

обновено на 16.05.18 в 09:20
Фотоколаж: Теодор Иванов

319 дни преди премиерата

Събитията, обект на тези звукови снимки, са разположени в две години, но разстоянието във времето между двете звукозаписни сесии е всъщност няколко седмици, в които обаче попадат Коледа 2016 и посрещането на Новата 2017 година. Двата записа с Валентин Ганев в ролята на Байрън Уелд са на 13. 12. 2016 и  12. 1. 2017., но тъй като целта им е една – създаване..

публикувано на 11.05.18 в 12:24
Сцена от „Това НЕ Е Хамлет” с участието на Димитър Крумов и Иван Николов, режисьор Боян Крачолов

С „Това НЕ Е Хамлет” младите влизат в Радиотеатъра

Прекрасен радиоспектакъл, дело на трима прекрасни млади хора - Боян Крачолов, Димитър Крумов и Иван Николов. Виртуозна актьорска игра, изненадващи режисьорски решения - това е „Това НЕ Е Хамлет”. Ето едно от тях: всички звукови ефекти (с едно-две изключения) Димитър Крумов и Иван Николов произвеждат само с устата и телата си. Истинско предизвикателство,..

публикувано на 10.05.18 в 10:15

Документалистиката е жанрът, чрез който се срещаме с действителности извън традиционната

Обществото, казва френският философ Жан-Франсоа Лиотар, е изградено върху основите на мета-наративи – големите истории на общите възгледи към действителността. Мета-наративите действат по силата на колективната вяра на разказа за това как изглежда заобикалящият ни свят. Често медиите са папагалите, които повтарят тези разкази до пълното изчезване на..

публикувано на 04.05.18 в 12:05