Елина Гаранча и новите ѝ героини

Сряда, 11 октомври, от 14.30 часа

Елина Гаранча
ЕПА/БГНЕС

Мисля, че трябва да надникнем във вътрешния свят на всички тези жени и те да бъдат пример за хората, които по някаква причина са в тежък момент от живота си - нещастна любов, предателство, загуба на власт, сбогуване с близки. В моя всекидневен живот аз съм всичко: мога да бъда ревнива, да се гневя, да бъда смешна, да бъда тъжна. Животът е като голяма цветна книга. Така че жените от този албум принадлежат към голяма цветнаа книга – казва Елина Гаранча, за ариите, които е записала в диска си.
Започнах с бароков репертоар, последва Моцарт, после белкантовите роли и по-драматичните неща. Никога не съм представяла образ на Верди на сцената или например опера Снимкана веристите, така че това е новото за мен. Сега чувствам, че е време да продължа по-нататък, така че сегашният репертоар е новата Елина с нови, вълнуващи предизвикателства. Аз съм много щастлив, че съм готова за тях. В този момент чувствам, че е добре да се променя и да стигна до други върхове!
Миналат година тя изпълни за първи път Сантуца от „Селска чест“ на Маскани. На 2 октомври 2017 дебютира в своята първа голяма вердиева роля – Еболи от „Дон Карлос“ и то на сцената на Парижката гранд опера, и то с партньори Йонас Кауфман – дон Карлос, Соня Йончева-Елизабет и Илдар Абдразаков-Филип II.
За мен не е професионално да изляза на сцената и да изгоря, казва тя, Първата ми цел е да представя гласа си, към това добавям не в конкретния ред, израз, характер, емоция. Но на първо място е гласът. Та нали преди всичко съм певица. Иначе бих била актриса.
Кариера на Елина Гаранча се развива бляскаво от самото начало – след първите спечелени награди на певчески конкурси идват дебютите на световните фестивали и сцени – започва от Залцбургския фестивал през 2003 г., на следващата година вече е във Виенската опера, следва Париж, а през 2008 г. – Метрополитън опера Ню Йорк. Г-жа Гаранча е нещо истинско. Модерна певческа техника адаптирана към трудностите на росиниевия стил от началото на 19 век с изискванията за бързина и блясък. Тя беше единствената, която се чувтваше изцяло комфортно на сцената, пише нюйоркската критика за нейната Розина.
Записите в диска са осъществени с общинския оркестър на Валенсиа, диригент Роберто Абадо.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Маргарита Калчева

Гласове и лица от Симфоничния оркестър на БНР: Маргарита Калчева

Този петък предлагаме продължение на разговора с Маргарита Калчева – водач на контрабасовата група в Симфоничния оркестър на БНР. Редовните ни слушатели вече познават талантливата българска изпълнителка. Родена е в Плевен, завършила е СМУ „Панайот Пипков“ при Ирина Петрова и НМА “Панчо Владигеров“ в класа по контрабас на професор Тодор Тошев...

обновено на 21.10.17 в 15:00
Сцена от представлението на „Силата на съдбата“ от Верди в Амстердам

Триумфално начало на оперния сезон в Амстердам с нова постановка на Кристоф Лой и Микеле Мариоти

Страстният опероман и кореспондент на „Неделен следобед“ в Белгия - Милен Венков, споделя впечатленията си от окриването на сезона в Амстердам. Вердиевият шедьовър „Силата на съдбата“ в нова продукция на немския режисьор Кристоф Лой и италианския диригент Микеле Мариоти, е определен от нашия сънародник като „спектакъл, изпълнен с непрекъсната тръпка – с..

публикувано на 22.10.17 в 16:05

Есен - 2 част

Eсенна песен Есента, есента, есента ето тя, ето тя, тази мъдра вълшебница пак е подала на всекиго знак: на запелия жерав за път, на реките – на юг да вървят, на дървото узряло – за плод,  на земята – за жар, за живот. Есента, есента, есента ето тя, ето тя, без да мисли, че идват мъгли, без да мисли, че сняг ще вали, без да мисли за края дори пак..

публикувано на 21.10.17 в 09:35
Антонина Бонева

Музиката на Шопен е едно невероятно съчетание на красота, поезия, изящество, фантазия, хармонии, мелодии, драматизъм, полифонии

Известната пианистка Антонина Бонева отдавна се е утвърдила сред изявените ни съвременни музиканти. Тя произлиза от музикантска фамилия, дала ярки фигури в българската музикална култура. Завършва Националната  Музикална Академия „Проф. Панчо Владигеров” при доц. Катя Казанджиева и проф. Николай Евров, след което специализира в Кралската консерватория в..

публикувано на 20.10.17 в 15:26
Дмитрий Хворостовски

Знаменитият руски баритон Дмитрий Хворостовски стана на 55

Дмитрий Александрович Хворостовский – звездният руски баритон, роден на 16 октомври в Кросноярск, навърши 55 години. Той започва кариерата си като учител по музика и солист в Красноярския държавен театър за опера и балет през 1985 г. След няколко години обаче светът разбира за огромния му талант и след победата му в Международния конкурс за оперни певци..

публикувано на 20.10.17 в 12:05