Сантименталният шедьовър на Франсоаз Саган

Фотоколаж: Даниела Манолова

„Умореният кон“ е недостатъчно точен и омекотен превод на френското оригинално название Le cheval évanoui. Буквално става дума за припадащ от изтощение кон, за издъхващ от умора кон, за кон, изгубващ или изгубил вече съзнание. Зад това название се крие интригуващо сантиментално-иронична история с английско чувство за хумор, възникнала и взривила атмосферата на едно атипично семейство, чрез поредица неочаквани афери и предумишлено търсен стил а ла началото на 20 век. Умореният кон е една от поредицата театрални пиеса, които Франсоаз Саган пише усилено в средата на 60-те години. Премиерата й е през 1966 г.

През 1978 г. Франсоаз Саган участва в проекта Как работят писателите на Jean-Louis de Rambures, който обхваща интервюта с 25 автора на тема как точно работи всеки от тях. Намирането на ритъма се оказва съществен принцип в работата на Франсоаз: За мен писането е въпрос на намиране на определен ритъм. Сравнявам го с ритъма в джаза.
Записът, който ще чуете в неделя, в два и половина през нощта, е направен през 1981 от режисьора Елка Драганова с участието на Стефан Данаилов, Мария Русалиева, Вера Среброва, Жоржета Чакърова, Андрей Чапразов.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Фотоколаж: Теодор Иванов

Галерия

През цялата време на записите на всички тези случили се, но вече отлетели във времето и все пак, запазени като аудио, неповторими ситуации от, около, преди и след създаването на едно художествено творение, на една пиеса, стъпка по стъпка, ние, 2-мата автори на този проект, маневрирахме често с 7 вида техника в ръце: 1 сериозна техника за запис,..

публикувано на 11.07.18 в 15:07

Едно столетие с Бергман: за детството, родителите, любовта и демоните

Панорамата на Бергман продължава и във времето на Запазена марка Радиотеатър от 9 до 13 юли, седмицата преди 100-годишния рожден ден на великия създател на филми, радио и театър. В понеделник и вторник са 2-те части на Лични разговори . Постановката на Радиотеатъра е направена върху драматизацията на Яна Добрева с участието на Александра..

публикувано на 09.07.18 в 09:05
Колаж Даниела Манолова

Едно столетие с Бергман: страст, емоция и топлина

„Моят постоянен фаворит, защото той олицетворява страст, емоция и има топлина“ - така го определя Франсис Форд Копола. Вече 100 години светът живее с присъствието на Бергман, с неговите разговори за детството, родителите, любовта, живота, смъртта и особено за демоните, които води както в малкото интервюта, които по принцип е ненавиждал да дава,..

публикувано на 08.07.18 в 08:10
Колаж Даниела Манолова

Съдебно-криминалните афери с пишещи машини според Жан Кокто

Радиотеатърът представя Ицко Финци, Катя Зехирева и Венелин Пехливанов в "Пишещата машина" от Жан Кокто в неделния следобед на 8 юли от 16.00.    "Пишещата машина" е написана за сцена и първото й представление е било на 19 април 1941 г. в театър Hebertot в Париж.  Режисьорът на първата й постановка е Реймон Руло и елементи от нейния театрален афиш можете..

публикувано на 07.07.18 в 08:20

Драмата на една жена, чиято трагична съдба е белязана от Възродителния процес

През 2013 г. Силвия Чолева издаде сборника си с разкази „Гошко“. Майсторски разказни истории за уж на пръв поглед дребни, ежедневни неща, зад които обаче се крие дълбокия смисъл на всеки наш ден. Един от тези разкази беше „Името“. Две години по-късно този разказ се превърна в драматургичен текст и бе поставен от редакция „Радиотеатър“. Много пъти по време..

публикувано на 30.06.18 в 09:05