Сантименталният шедьовър на Франсоаз Саган

Фотоколаж: Даниела Манолова

„Умореният кон“ е недостатъчно точен и омекотен превод на френското оригинално название Le cheval évanoui. Буквално става дума за припадащ от изтощение кон, за издъхващ от умора кон, за кон, изгубващ или изгубил вече съзнание. Зад това название се крие интригуващо сантиментално-иронична история с английско чувство за хумор, възникнала и взривила атмосферата на едно атипично семейство, чрез поредица неочаквани афери и предумишлено търсен стил а ла началото на 20 век. Умореният кон е една от поредицата театрални пиеса, които Франсоаз Саган пише усилено в средата на 60-те години. Премиерата й е през 1966 г.

През 1978 г. Франсоаз Саган участва в проекта Как работят писателите на Jean-Louis de Rambures, който обхваща интервюта с 25 автора на тема как точно работи всеки от тях. Намирането на ритъма се оказва съществен принцип в работата на Франсоаз: За мен писането е въпрос на намиране на определен ритъм. Сравнявам го с ритъма в джаза.
Записът, който ще чуете в неделя, в два и половина през нощта, е направен през 1981 от режисьора Елка Драганова с участието на Стефан Данаилов, Мария Русалиева, Вера Среброва, Жоржета Чакърова, Андрей Чапразов.

ВИЖТЕ ОЩЕ

В края на лятото Радиотеатърът представя "Вино от глухарчета" от Рей Бредбъри

Самите думи ухаеха на лято. Виното беше лято, хванато и запушено с тапа. А сега, след като Дъглас вече знаеше, наистина знаеше, че е жив, и неспирно се движеше из този свят, за да го докосва и да го проучва от край до край, струваше му се съвсем редно и уместно част от новото му познание, една частица от този особен жътвен ден да бъде запечатана, за да я..

публикувано на 13.10.18 в 08:45

Напред-назад в годините

Не съвсем от самото начало. Но от 1988 година. Ина Вълчанова създава документалната си радиопиеса „От самото начало“ през 1997 г., стъпвайки върху записи от 1988 г. и 1990 г., направени в Русе по време на големите химически обгазявания, както и върху записи от първия голям митинг пред „Свети Александър Невски“ през 1989 година. Самата авторка се опитва..

публикувано на 12.10.18 в 09:25

И въпреки това аз продължавам да пиша

Всеки пътува за някъде и се връща от някъде. Всеки. Освен Емили. Емили винаги е тук. Винаги тук. В Амхърст. Емили Дикинсън (1830-1886). Четеш поезията й и недоумяваш, че светът не я е открил навреме - едва доста години след смъртта й научава, че е пропуснал живота на световноизвестна поетеса. Но сякаш самата Емили Дикинсън се е отнасяла с недоверие към..

публикувано на 06.10.18 в 09:30
Валентин Ганев, Силвия Лулчева, Михаил Михайлов, Пламен Пеев и Христо Симеонов - Риндо (от ляво надясно)

Радиотеатърът с премиера: световноизвестната пиеса „Звезда без име“ от Михаил Себастиан

Радиотеатърът с удоволствие ви представя премиерата на „Звезда без име“ от Михаил Себастиан. Всички участници в радиопроекта работиха с истинска творческа радост и вдъхновение. Представям ви екипа: Превод – Огнян Стамболиев. Адаптация – Яна Добрева. Участват артистите: Силвия Лулчева, Веселин Ранков, Валентин Ганев, Пламен Пеев,..

публикувано на 05.10.18 в 10:00

Колорит в събота или...

"Мога ли да се изпикая и на другата жаба?" Това е една от ключовите фрази, казани от героите на фичъра, който ще чуете в събота от 18.30. Тя обхваща не само централна ситуация в сюжета, но и цели директно в авторския маниер – просто се доближи до хората ненатрапчиво и нелешоядно и бъди добросъвестен подслушвач и кротък подстрекател в името на цeлостта и..

публикувано на 20.09.18 в 10:46