Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Емоционалните механизми на Боряна Перчинска

| обновено на 15.11.17 в 08:21
„Кои механизми движат човешките емоции? Дали нашите чувства са автентични или манипулирани реакции, резонанс от външен сигнал?“ Тези и други философски и интересни въпроси задава художничката Боряна Перчинска, която показа новите си творби на софийската публика. Заглавието на експозицията бе Transform – живопис и обекти, като една възможност да изрази контраста между рационалното и емоцията. Боряна Перчинска живее и работи в Берлин, в момента там тя показва няколко свои проекта, така че може да се говори за реализация на български художник на европейската артсцена. Тя е завършила Националното училище за изящни изкуства „Илия Петров“, магистър е по стенопис от Националната художествена академия. Има няколко самостоятелни изложби из европейски държави, участва в пленери и артпроекти в Германия, Унгария, Испания, Чехия и други. Носител е на Специална награда за живопис от Фондация „13 века България“. Важното, което още трябва да се каже, че Боряна Перчинска има особено преклонение  пред класическата живопис, изследвала е професионално всички живописни техники, но в своите проекти и нови творчески задачи интерпретира и трансформира новите реалности във философията и изкуството, пресъздава чрез визуалния език на своите картини новата хибридна реалност. Това е един търсещ и млад автор, който се съизмерва със съвременното европейско изкуство, с новите тенденции и концептуални идеи, запазвайки своята същност.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За скандалната пиеса на Иван Теофилов – 60 години по-късно

Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история.  Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...

публикувано на 25.04.24 в 17:55

Серия от лекции за тялото в киното с водещ Николай Колев

Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното".  "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..

публикувано на 25.04.24 в 17:29

Офорти на варненски ученици по рисунки на Владимир Димитров-Майстора

Как изглеждат рисунки на Владимир Димитров-Майстора през очите на ученици от специалност "Изящни изкуства" в Националното училище по изкуства "Добри Христов" в град Варна? За това разказват художникът Георги Кенаров и неговите ученици – Виктория Стоянова, Клементина Савова и Мария Бузева. В Градската художествена галерия "Борис Георгиев" в..

публикувано на 25.04.24 в 17:15

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53