Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Програмата на фестивала в Залцбург за 2018 г.

БНР Новини
Борда на директорите
Снимка: salzburgerfestspiele.at

Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година ние се занимахме с въпроси на властта, споделя Хинтерхойзер. С тези въпроси искаме да продължим да се занимаваме и през новия сезон. Но този път властта ще принадлежи на екстаза и страстта. Преплитането на еротика и насилие в последната опера на Монтеверди „Коронацията на Попея“ ще бъде една значима тема, а пък аскетичната набожност на Йоан от операта „Саломе“ на Рихард Щраус ще разпалва страст. Тази творба Хинтерхойзер определя като най-шокираща в оперната история. В звуковия файл чуйте разказа на Юлия Атцмансторфер.




С поредица „Пасион“ ще започне фестивалът на 20 юли. Първото оперно заглавие е „Вълшебната флейта“ на Моцарт на 27 юли. Ако сме ви заинтригували програмата на Залцбургсикя фестивал вече е на сайта.

Тази година в програмата на фестивала имаха концерти и две българки – Соня Йончева и Красимира Стоянова.
Незабравим ще остане коктейлът от барокови арии на българското сопрано Соня Йончева в залата на Моцартеум-а от 14 август. И макар че за тази вечер певицата е имала на разположение само 75 минути, тя е успяла да разгъне една красива панорама от роли за различни и силни жени. Трите арии на Клеопатра от Хенделовата опера „Юлий Цезар в Египет“ сами по себе си представят една цяла палитра на човешки чувства: съблазнителност, ирония, истинско усещане за живот. В златистата си вечерна рокля Соня Йончева, която в момента се посвещава на големите лирико-драматични партии от Белини, Верди и Пучини, е открила за бароковите ефекти закръглени и златисти тонове. Това споделя музикалният критик Карл Харб на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“. Какво още смята Карл Харб чуйте от Юлия Атцмансторфер.




И още отзиви от „Залцбургски новини, този път за песенния рецитал на Красимира Стоянова състоял се на 21 август. Със заглавието „Aнти-примадоната показва своето голямо песенно изкуство“ музикалният критик Ернст Щробл отделя значително място на голямото, обожавано на оперните сцени българско сопрано, зад което всъщност се крие една скромна българка и австрийска „камерзенгерин“. В ролята на Отеловата Дездемона Красимира Стоянова може да трогне до сълзи, а като Маршалката в „Кавалерът на розата“ да разпръсне такава меланхолия, която непосредствено да развълнува. Силното присъствие на Красимира Стоянова като оперна певица и в изминалото лято е завладяло публиката на песенния й рецитал в залата на Моцартеум-а. Още от мнението на Ернст Щробл представя Юлия Атцмансторфер




Радостно е, че и две българки и следващата година ще пеят в Залцбург – Соня Йончева в „Коронацията на Попея“ на Монтеверди, а Красимира Стоянова в концерт с Виенската филхармония под диригентството на Рикардо Мути.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Антонина Бонева

Concertissimi с Антонина Бонева и нейните ученици

По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..

публикувано на 21.04.24 в 09:05

Операта "Лястовичката" от Пучини в директно излъчване от Метрополитън опера

Създадена в късния творчески период на италианския композитор Джакомо Пучини, операта "Лястовичката" все още трудно намира път към голямата сцена. Поръчана от Виена, първоначално като оперета, тази рядко поставяна творба интригува с яркия мелодичен талант на автора си и изобилието от модерни за времето танци. Постановката, която излъчваме тази..

публикувано на 20.04.24 в 07:50

Пианофорте: зад кулисите на Международния конкурс за пианисти "Шопен"

Документалният филм "Пианофорте" е интимен портрет на пианистите, участващи в легендарния Международен конкурс "Шопен". Лентата е едновременно свидетелство за силата на забележителната музика и съзряването на младите изпълнители, които се ориентират в трудностите на съревнованието, интензивните репетиции, новите приятелства, многото драма и още..

публикувано на 19.04.24 в 08:20

Музикалният театър пита "Здравей! Как си, приятелю?"

Дългоочаквана и вълнуваща приятелска среща в една морска лятна вечер събира вечните архетипни герои, за да разкажат чрез музика, танц и много игра за сладко-горчивото в живота. За първата, но и за старата любов, за възходите, но и за паденията, за прошката, но и за обидата, за разделите и за събиранията, но най- вече за едно вечно и искрено..

публикувано на 17.04.24 в 12:25
Peela

Не е зле!

"Notbad"  ("Не е лошо", "Не е зле") е новият албум на изгряващата финландска фюжън група "Peela" , издаден на 8 март 2024 година. Това е техният трети пореден албум и съдържа четиринайсет авторски пиеси на шестчленния състав от музикантите Йоханес Гранрот (китара, вокали, композиции), Мая Манила (вокали и кийборди), Севери Сорйонен (барабани),..

публикувано на 17.04.24 в 10:30