Нова година. Нова класика

Даниела Кузманова и Тодор Лечев
Снимка: архив на Кристиян Бояджиев

В първото за Новата година издание на „Джаз клуб“ звучи превърнала се в евъргрийн пиеса на Джони Мърсър (Johny Mercer) Goodie Goodie. Чуваме я в по-близък до нашето време прочит на формацията „Чикаго“ (Chicago). Версията на „Чикаго“ е пример за предаването и съхраняването на традицията, за това – как класиката се превръща в съвременност, която на свой ред – става класика. Записът е от продукцията Big Band Night and Day (албум на „Чикаго“ с американски музикални класически пиеси). Тук срещаме като гост-музикант Пол Шафър (Paul Schaffer), познат на телевизионните зрители от „Късното шоу на Дейвид Летерман“ като пианист, атрактивен шоумен и музикален директор в продължение на 33 години.
В срещата ни имате възможност да чуете и български звукозаписи. Те са на група, която един ден и тя ще бъде считана за класика, поне у нас: „Зона Це“ (Васил Пармаков и Румен Тосков „Рупето“ – клавишни инструменти, Веселин Веселинов „Еко“ – бас, Владимир Карпаров – саксофони, Стоян Янкулов – барабани и перкусия, Иван Лечев – китара). Забележителна със съдържащите се в нея композиции, изпълнение, но и като звукозапис продукцията на „Зона Це“ е създадена в БНТ, във Второ тон студио. Името на албума е „Човешкият фактор“. Тонрежисьор на всички записи е братът на Иван Лечев – Тодор. Мислено добавям тази негова работа към по-ранни звукозаписи, реализирани от Тодор Лечев във Второ тон студио на БНТ – трите пиеси на „ФСБ“: „Последният човек“, „Иде вятър“ и „Вълче време“. Благодарение на всички тези различни по характер творби слушателят може да разбере и/или да си припомни, че освен техническо умение тонрежисьорската дейност може да бъде и творчество. Особено, когато тази дейност се извършва от професионалист с познание и високи естетически критерии: Тодор Лечев.
С музиката в „Джаз клуб“ и изпълненията на „Дабъл Сикс ъф Перис“, „Манхатън Трансфър, Милчо Левиев, „Чикаго“, Мария Жоао, „Зона „Це“ и Виктория Толстой Ви желаем здраве и радост през новата година.
Бъдете щастливи и добри!

четвъртък, 4 януари, от 23 часа

ВИЖТЕ ОЩЕ

Радиото

Към края на първото десетилетие на най-новия ни век се състоя премиера на очарователен филм, който изглеждаше да бъде печеливш, интересен, потребен на онези, за които е бил предназначен - поколението, отъждествявано с апогея на рок музиката, а защо не - и неговите наследници. Това е филмовата продукция The Boat That Rocked, в буквален превод..

публикувано на 21.01.18 в 08:00
Петър Македонски и Аделина Александрова в студиото на предаването.

Петър Македонски: Каквото и да е било, винаги си пожелавам всяка година да бъде по-успешна от предишната

Петър Македонски е роден на 8 юни 1988 в София. Трето поколение тромпетист, син на проф. Ангел Македонски (тромпет) и внук на легендарния Петър Кърпаров (основател на българската тромпетна школа), той охотно и по един забележително впечатляващ начин продължава музикалните традиции на семейството. Артист с многостранни стилови интереси, от 2011 година..

публикувано на 20.01.18 в 12:05
Айлин Перес и Джералд Финли в сцена от операта.

Айлин Перес и Джералд Финли в „Таис” на Масне, спектакъл на Метрополитън опера - Ню Йорк

В съботната вечер предлагаме спектакъл на Метрополитън опера - Ню Йорк. Записът на операта „Таис” от Жюл Масне е направен на 11 ноември миналата година, но в съботната вечер се излъчва директно от Женева за всички страни-членки на Европейския съюз за радио и телевизия. От самото си създаване „Таис” е считана за опера, предназначена за една звезда -..

публикувано на 20.01.18 в 08:30
 Moonwalks

Moonwalks: дарк-спейс-рокендрол от Детройт в София и Пловдив на 25 и 26 януари

Ударно начало на годината е подготвил екипът на радиофестивала „Аларма Пънк Джаз” на програма „Христо Ботев”. Първите гости за 2018 г., когато и концертната серия, и предаването-майка „Аларма”, честват 10 години от създаването си, са психеделик-дарк-спейс-рокендрол триото Moonwalks от Детройт, Мичиган. Това са трима съвсем млади..

публикувано на 19.01.18 в 17:15

„Жените на Пучини“ на сцената на Софийската опера

Известен с ярките женски образи в оперите си, Пучини пропива всяка нота, която написва с любов и преклонение към жените. Не случайно и в оперите му главните роли са посветени на жени. Той е бил ценител на женската красота и душевност, пресъздал е дълбоко и ярко женските образи, толкова различни и близки един до друг. При Пучини липсват демоничните женски..

публикувано на 19.01.18 в 16:21