Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Фламандската опера с почит към незабравимия диригент и музиковед Алберто Дзеда

БНР Новини
Алберто Дзеда
Снимка: ЕПА/БГНЕС
Тази година традиционният новогодишен концерт на Фламандската опера е бил необичаен. Състоял се е на 6 януари в зала „Елизабет” в Антверпен и е бил в памет на покойния италиански диригент и изследовател Алберто Дзеда (2 януари 1928 – 6 март 2017), посветил почти цялата си кариера на творчеството на Джоакино Росини. Първоначалната идея е била събитието да отбележи 90-ия рожден ден на маестро Дзеда, но за съжаление той напусна този свят през пролетта на миналата година. Белгийският кореспондент на „Неделен следобед” - Милен Венков, е имал щастливата възможност да посети концерта и е останал възхитен от изпълненията на цял куп знаменити певци - от изгряващи таланти до утвърдени майстори. Сред участниците в събитието са били Микеле Пертузи, Никола Алаимо, Максим Миронов, Чечилия Молинари, Карло Лепоре, Тереза Йерволино, Кармен Ромеу, Енеа Скала и младата талантлива грузинка Саломе Джикия. Донато Ренцети е дирижирал хора и оркестъра на Фламандската опера. Нашият кореспондент споделя:

Многократно съм имал възможността да присъствам на спектакли, ръководени от Алберто Дзеда в белгийските театри. Незабравими остават постановки като „Жената от езерото” и „Капулети и Монтеки” в Лиеж , „Семирамида”, „Отело” и „Армида” в Антверпен. Моментът, който най-трайно се е запечатал в паметта ми, е от един далечен спектакъл на „Пепеляшка” в Лиеж - тогава след последния акорд всички оркестранти оставиха инструментите си и започнаха бурно да аплодират маестрото. Какъв трогателен израз на уважение получи този енергичен, всеотдаен, незабравим музикант от Фламандската опера и нейния интендант Авиел Кан!...

 Подробности за събитието можете да научите от звуковия файл.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лия Петрова представя Корнголд под палката на Йоханес Калицке

Родена преди 34 години в София, Лия Петрова се превърна в откритие на международната музикална сцена през 2016-а, когато спечели първата награда на конкурса"Карл Нилсен" в Дания, ръководен от майстора на пианото Николай Шепс-Знайдер. Следващите години са белязани с поредица от постижения и артистични успехи. Нейните изразителност и талант се..

публикувано на 16.04.24 в 09:30

Музиката на "Молец", която носи усещане за свобода

Един мъдър човек каза, че откакто се е появило радиото, самотата вече не била същата. А какво да кажем за музиката в такъв случай?! Какъв разговор само водим с нея, без дума да кажем. Когато душата има нужда да замълчи и търси друга душа, музиката говори като за двама. Когато живееш между невъзможности, музиката ти показва пътя. Разкрива ти..

публикувано на 16.04.24 в 08:05

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 30 април 2024 г.

16 април Свири симфоничният оркестър на Българското национално радио с диригент Марк Кадин. 3.00 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Рапсодия по тема от Паганини, оп. 43. Солист: Андрей Гугнин (пиано). 3.27 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Прелюд в Сол мажор, оп. 32 № 5. Изпълнява Андрей Гугнин (пиано). 3.32 часа – Сергей Прокофиев (1891-1953),..

публикувано на 14.04.24 в 09:05

"Летящият холандец" се завръща на сцената на Кралската oпера

След дългогодишно отсъствие "Летящият холандец" на Рихард Вагнер се завръща на сцената на Кралската oпера. Вагнер създава произведението вдъхновен от сатиричната новела "Мемоарите на господин фон Шнáбелевóпски" на Хайнрих Хайне и разтърсен от едно свое бурно пътешествие с малък кораб от Рига до Лондон. Записът, който ще прозвучи е от 16 март 2024..

публикувано на 13.04.24 в 08:05
Аделина Александрова и проф. д-р Петя Бъговска (вдясно)

Проф. д-р Петя Бъговска: Много е важно да има отношение към миналото

За нея спокойно може да се каже, че не тя е избрала инструмента, на който свири, а той е избрал нея. Заниманията ѝ с музика всъщност започват от пианото, но съдбата пожелава животът ѝ да бъде свързан с контрабаса! И там тя е пълновластна господарка – изтръгва от него звуци, изненадващи за внушителния му размер, и го подчинява безусловно на творческата..

публикувано на 12.04.24 в 11:15