Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нов роман на Паринуш Сании – "Бащата на другия"

Паринуш Сании (Техеран, 1949) е известна иранска писателка и защитник на правата на жените. Още с първия си роман „Моята орис“ тя печели почитатели в много страни. За него получава наградата „Джовани Бокачо“ (2010) за чуждестранен автор, както и наградата „Сан Себастиан“ (2015). За премиерата на българското издание на книгата авторката беше през 2014 г. у нас. Романът „Бащата на другия“ обаче става още по-популярен в родината ѝ, а през 2015 г. по него е направен филм. Нейният засега последен роман „Тези, които заминаха, и тези, които останаха“ чака разрешение от Министерство на културата и ислямска ориентация на Иран за издаване, но вече е преведен и публикуван преди две години в Азербайджан. 

За „Бащата на другия“ La Repubblica пише: Стегнат диалог с главен герой, който се превръща в символ на надеждата за по-добър свят. Dagbladet рецензира така романа: Дълбоко вълнуваща книга... Тя се превръща в блестящ портрет на едно невръстно дете, парализирано от безпокойство. Най-хубавото в този роман е, че нито един от героите не е само добър или лош. Всички са жертви – на една потисническа система, както и на своето подсъзнание. А Cultural Supplement е категоричен: Шваб не е само дете, което се сблъсква с трудност, немотата му е всъщност немотата на една нация, управлявана от жесток режим... Този роман е предупреждение. Паринуш Сании е изкусен майстор
Преводът от персийски е на Людмила Янева. Книгата ще бъде представена тази вечер (15 февруари).



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36