Тази неделя ви предлагаме да чуете премиерното повторение на „Бурята” – радиопиеса от Кирил Буховски.
Първата пиеса на Кирил Буховски, която прочетох, беше „Ние сме вечни” и тя ми каза, че това момче има вроден драматургичен талант, много добър, наситен и многопластов диалог, както и чувствителност към детайла и сложността на човешките отношения. Не споделям култа към младостта, който от доста време превзе мисленето в България, но напълно споделям идеята, младите да имат достатъчно поле за опит, изява и учене. Това е и една от задачите на Радиотеатъра – да издирва талантливи млади хора и да им осигурява възможност за работа. Затова поканих Кирил в Радиотеатъра, а той отговори на поканата ми не адаптирайки свой готов текст, а като написа нова радиопиеса специално за нас. Мисля, че ненапразно отворихме вратите на редакцията за Кирил Буховски и „Бурята” се увенча с успех.
И така, Кирил е на 26 години. Завършил е Националната художествена гимназия, после Художествената академия. Преминава през едногодишен актьорски курс в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” при професор Надежда Сейкова. По същото време написва пиесата „Ние сме вечни!”, с която печели конкурса за нова българска пиеса на театър „София”. Наградата е реализация на драматургичния му текст на голямата сцена на театъра под режисурата на Василена Радева. През лятото на 2016 година Кирил бива изпратен от фондация „Стоян Камбарев” като български представител на международния фестивал за млади театрални автори Europe Interplay в Швеция. Докато записвахме „Бурята”, той подготвяше нов документален спектакъл в колаборация с театрална формация Vox Populi. В момента е в Лондон, където прави магистратура в Кралското училище за слово и драма, училището на Лорънс Оливие, Джуди Денч и Харолд Пинтър. Магистратурата му е Драматургия за театър и екранни изкуства. Казва, че е щастлив.
Постановката на „Бурята” е дело на Тея Сугарева – при нас това е втората ѝ режисьорска работа. Тя работи активно в театъра, но споделя, че от радиотеатъра научава много – концентрацията само в звука, в тишината, в актьорските гласове, „слушането без виждане” е неоценима школа.
На добър час на творческия път на Кирил Буховски и Тея Сугарева! И приятно слушане!
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
Радиотеатърът е подготвил за своите почитатели три произведения на полския драматург Славомир Мрожек: "Лисан кандидат", "Лисан философ" и "Вода". Идеята за миниатюрите с главен герой Лисан идва на Мрожек от знаменития средновековен пародиен епос "Роман за Лисан", в който главни герои за животни – лисица, вълк, мечка… Мрожек обаче обръща нещата:..
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо, че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
Според руския академик Козирев времето е енергия, способна да се разсейва или концентрира. Известните огледала на Козирев променят плътността на времето и доказват, че човешкият мозък е способен да получава информация независимо от географията и от времето. Те предават и приемат информация. Там миналото и бъдещето се преплитат. Според академик Козирев..
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо, че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
Има ли театър на миналото и театър на бъдещето, или театърът е винаги жив, неповторим и все същият? В Световния ден на театъра в "Нашият ден" говорят..
Днес потребността от сценични изкуства е много голяма. Като живо изкуство, театърът влиза в директен контакт със своята аудитория и това е от изключително..
С премиера ще посрещне публиката си тази вечер Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе. Пиесата е "Духът на поета" от Стефан Цанев, която се играе с голям..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg