Болезнени истории за спящи красавици в много близък план

Тази история със сигурност ще ви хване. Със сигурност ще я изслушате с нарастващ интерес и напрежение, изцяло в слух, почти зашеметени. Тя е въвличаща не само със странните преживявания на главната героиня, които авторката на фичъра е успяла да разгледа, наблюдава и предаде от извънредно, почти недостижимо близко разстояние и със стряскаща с точните си попадения чувствителност. Тя е увличаща и със смелия паралел между известната приказка за спящата красавица, която е разказана в такава версия, че се натъкваме на съвсем нов смислов пласт.

Синдромът на спящите красавици е въпрос на клиничен случай, сам по себе си предостатъчно непопулярен, неизследван, неясен и непрогнозируем, за да бъде изненадваща и стъписваща една среща с него дори на елементарно познавателно ниво. Воденето на разказа от аз-форма и изповедно-дневниковият формат позволяват да отидем много по-далеч и по-навътре по пътя на преживяванията на едно момиче, попаднало в плен на синдрома на Клайне-Левин преди изпита си по пиано.

В създаването на този фичър Моника трябваше да поеме куп творчески задачи с различен професионален фокус - и като журналист, и като документалист, и като разказвач, освен това и музикален оформител, и звуков дизайнер, и режисьор, и звукорежисьор и изобщо не на последно място публицист. Точната дума, събираща значенията на всички изброени в една, все още небългарска версия, е фичърмейкър, автор на фичър.   

На добър час на новото 49-минутно творение на Документално студио.

ВИЖТЕ ОЩЕ

Най-сложната приказка на Оскар Уайлд като поп опера

„… Всяка вечер младият рибар излизаше в морето и хвърляше мрежите си във водата. Когато вятърът духаше откъм сушата, той не хващаше нищо или хващаше съвсем малко, защото това бе гневен вятър с черни крилe и бурни вълни се издигаха срещу него. Но когато вятърът духаше към брега, рибите идваха от дълбините, оплитаха се в мрежите му и той ги..

публикувано на 15.08.18 в 15:32

Аудиото Цитаделата – връх в арт продукцията на БНР

Когато пиша рецензия за предстояща фм радиопиеса за bnr.bg, обикновено се опитвам да не създавам прекалено големи очаквания, прекалено голяма кошница за надеждите на слушателите, че срещата с драматургичното аудио изкуство ще е сериозна, естетски издържана и запомняща се. Дори поради простия факт, че слушането на радио фм, даже с апаратите от 21 век, не..

публикувано на 14.08.18 в 16:10

„Коприна” на Алесандро Барико – романът като музика

„Коприна” на Алесандро Барико – италианския писател, преподавател по творческо писане, киносценарист, драматург, режисьор и музикант, е книга, която оставя без дъх. Оставя без дъх и заради историята, която разказва, и заради езика, с който разказва. Език музикален: ако решим, че музиката, тази хармония на сферите, е заедно с това и повторение с..

публикувано на 12.08.18 в 17:25

Диамантите на белгийската огърлица

Мишел де Гелдерод и Морис Метерлинк са представени с общо 6 пиеси през идващата седмична панорама на „Запазена марка Радиотеатър“. Тъй като се очертава това да е една от последните нощни театрални седмици по програма „Христо Ботев“, слушайте тези необичайни и много добре направени аудиоадаптации на едноактни и пълнометражни драматургични текстове, които..

публикувано на 12.08.18 в 09:35

Аудио за един поетично-ваканционен следобед

Тази радиопиеса се слуша леко. Оставяш ѝ се като на ласкаво приплясващи морски вълни. Усещаш се измит, прохладен и унесът ти харесва. Тук историите текат от гледна точка на вътрешни монолози и като тръгнеш след тях, хем ти е уютно от богатото и точно използване на думите, хем си като хванат на въдицата от нюансите на гласовете, хем едно общо релаксиращо..

публикувано на 12.08.18 в 09:05