Болезнени истории за спящи красавици в много близък план

Тази история със сигурност ще ви хване. Със сигурност ще я изслушате с нарастващ интерес и напрежение, изцяло в слух, почти зашеметени. Тя е въвличаща не само със странните преживявания на главната героиня, които авторката на фичъра е успяла да разгледа, наблюдава и предаде от извънредно, почти недостижимо близко разстояние и със стряскаща с точните си попадения чувствителност. Тя е увличаща и със смелия паралел между известната приказка за спящата красавица, която е разказана в такава версия, че се натъкваме на съвсем нов смислов пласт.

Синдромът на спящите красавици е въпрос на клиничен случай, сам по себе си предостатъчно непопулярен, неизследван, неясен и непрогнозируем, за да бъде изненадваща и стъписваща една среща с него дори на елементарно познавателно ниво. Воденето на разказа от аз-форма и изповедно-дневниковият формат позволяват да отидем много по-далеч и по-навътре по пътя на преживяванията на едно момиче, попаднало в плен на синдрома на Клайне-Левин преди изпита си по пиано.

В създаването на този фичър Моника трябваше да поеме куп творчески задачи с различен професионален фокус - и като журналист, и като документалист, и като разказвач, освен това и музикален оформител, и звуков дизайнер, и режисьор, и звукорежисьор и изобщо не на последно място публицист. Точната дума, събираща значенията на всички изброени в една, все още небългарска версия, е фичърмейкър, автор на фичър.   

На добър час на новото 49-минутно творение на Документално студио.

ВИЖТЕ ОЩЕ
Фотоколаж: Теодор Иванов

282 дни преди премиерата

Продължавайки историите от Стъпка 9 метафорично конструираме чрез документално аудио едно друго конструиране - физическото на декорите за Да си паркираш колата в двора на Харвард . Освен съпоставка на представите на Израел Хоровиц с допустимото за камерната сцена в Народния театър, специално внимание отделяме на най-важната част от..

публикувано на 18.06.18 в 15:32

Балканите танцуват и сиртаки, и хоро в „Запазена марка Радиотеатър“

Седмица на балкански автори ще тече в периода 17-22 юни в рубриката „Запазена марка Радиотеатър“. Започваме от два часа след полунощ на 18 юни с добре познатия на българската публика Азис Несин с постановката „Ще подлудят човека“. Несин описва един мераклия за успех по втория начин, който тръгва да пише поръчкови статии, но накрая заради цялата си..

публикувано на 17.06.18 в 13:05

Хемингуей без промяна в „Промяна“

Ърнест Хемингуей, великият американски писател, един от най-ярките представители на „изгубеното поколение“ (израз на Гъртруд Стайн) – онова, преживялото Първата световна война, но само физически, не и психически. В „Промяна“ срещаме отново здравите мъжкари с крехка душевност на Хемингуей, които дават вид, че знаят какво (да) правят с живота си, а в..

публикувано на 16.06.18 в 08:50
Сцена от „Това НЕ Е Хамлет” с участието на Димитър Крумов и Иван Николов, режисьор Боян Крачолов

Екип „Драматургични форми” на програма „Христо Ботев“ с премиера в неделя, 17 юни, от 16 часа

Спектакълът „Това НЕ Е Хамлет” е поредната премиера на екип „Драматургични форми” (Радиотеатъра) , с която се утвърждава насочеността да се откриват и стимулират млади таланти за реализация в странното, но и толкова омагьосващо пространство на радиотеатъра. Прекрасен радиоспектакъл, дело на трима прекрасни млади хора – Боян Крачолов, Димитър Крумов и..

публикувано на 15.06.18 в 12:05
фотоколаж: Теодор Иванов

286 дни преди премиерата

Със Стъпка 9 поставяме началото на една малка тетралогия в аудиопътуването. 4 последователни Стъпки , които ще завършат с последните минути преди сценичната премиера на „Да си паркираш колата в двора на Харвард“, 4 Стъпки , в които няма да напускаме звуковата територия на Народния театър. Преди премиерата обаче проследяваме процеса по строене на..

публикувано на 11.06.18 в 12:25