„Картините ми носят абсурда на съвремието ни“ – казва художникът Петър Пиронков, който е подредил своите платна в прекрасната галерия в Смолян. Това са около 40 голямоформатни платна, изпълнени с мистика, сюрреалистични и абсурдни на пръв поглед сюжети, в които публиката обаче „разчита“ много лична чувствителност и особена отдаденост на живописта. Заглавия като „Риба“, „Религия“, „Празник“, „Дъждовен ден“, няколкото платна с името на великия град Рим подсказват неговите сюжети, чрез които Петър Пиронков изразява своето съвременно усещане за форма и светове. Петър Пиронков има особено преклонение пред рисунката, той счита, че тя е основата на изграждането на една картина, въпреки че в платната му има предмети и фигури, които само са загатнати. Те са в една свободна вибрация, която той предпочита да изгражда предимно с цвят и въздействие върху сетивата. Има значение и това, че той е израсъл в обкръжението на големите пловдивски, по-точно световни художници като Димитър Киров, Йоан Левиев, Георги Божилов-Слона. И следвайки ги край Античния театър или по калдъръмените улички на стария град, е слушал, попивал, радвал се е на този шанс да бъде сред тях. Като стана дума за рисунката – изненадах се, че той колекционира рисунки и на тези художници, и на Дечко Узунов и Светлин Русев, защото в ранни години е разбрал, че здравата рисунка, овладяната ръка е в основата. После идва душата, сетивата, естетиката на цветовете. Усеща се при картините на Петър Пиронков, че работи неуморно, с енергия и напрежение, с много хъс, като вникване в нови сюжети и в дълбините на човешката душа.
Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история. Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...
Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното". "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..
Как изглеждат рисунки на Владимир Димитров-Майстора през очите на ученици от специалност "Изящни изкуства" в Националното училище по изкуства "Добри Христов" в град Варна? За това разказват художникът Георги Кенаров и неговите ученици – Виктория Стоянова, Клементина Савова и Мария Бузева. В Градската художествена галерия "Борис Георгиев" в..
В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..
Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че..
За хората от последните вагони, за училището като единствен свят и неочакваното завръщане към детските мечти – разговор с Марта Радева , автор на..
В студиото на "Нашият ден" гост беше Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията. В разговора, фокусиран върху неполитическите сфери на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg