Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За въпросите, които театърът задава

Сцена от спектакъла „Хлапачката от 13-ия етаж“
Снимка: ndk.bg

Как любовта се деформира до степен на домашен тормоз? В какво е силата на жертвата и слабостта на насилника? Тези думи могат и да звучат много красиво, почти като стих, но те са част от анонса към един спектакъл „Синята брада - брак без приказка“ на режисьорката Василена Радева и сдружение „Паник Бутон Театър“, който ще се играе в следващите дни премиерно в театрална работилница „Сфумато“ в София. Става въпрос за независим театрален проект, който поставя темата за домашното насилие.

Тази вечер премиера в Нов театър НДК има и спектакълът „Хлапачката от 13-ия етаж“ на режисьора Съби Събев и Драматично-кукления театър „Васил Друмев“ в Шумен. Спектакълът е по пиесата на румънския драматург Мирча М. Йонеску и в него се говори откровено за проблемите на младите хора – за отчуждението между родители и деца, за бедността и неразбирането и липсата на перспектива.

В разговора с режисьорите Василена Радева и Съби Събев става дума не само за спектаклите за млади хора и за това има ли достатъчно театрални текстове, които поставят техните проблеми и говорят адекватно на техния език, но и за болезнените въпроси въобще, които театърът поставя и каква е реакцията на публиката.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36
Анди Готс (вдясно) и Георги Тошев

Фотографията като среща

Анди Готс неслучайно носи прякора "фотографът на звездите". Сам се хвали, че от първите си стъпки в изкуството не е снимал нищо друго, освен знаменитости. И докато в началото му се е налагало да ги ухажва за да застанат пред камерата му, днес известните сами го търсят. Фотографът печели популярност с вниманието, което отделя на личностите зад..

публикувано на 24.04.24 в 11:30