Колекцията под това заглавие: „Япония. Изкуството сега“ е наистина една възможност човек да обогати не само представите, но и сетивата си за това с какви интересни възможности и находки създават изкуството си японските художници. Става дума за изложбата, която се показва в Регионален исторически музей – София и включва живопис, графика, скулптура, абстрактна рисунка, керамика, като една представителна извадка на това многообразие от идеи и хрумвания в отдадеността на тези артисти.
И както винаги свързано изконно и дълбоко с природата, със заобикалящия го свят. Всички произведения на тези 19 японски художници носят духа на дискретна тайнственост и сдържана естетика, на знаковост и абстрактност, която кара зрителя да довършва в съзнанието си една творба, ако е нужно това, но преди всичко да развива своето въображение.
Тук трябва да отделим нужната похвала на куратора Даниела Тодорова, директор на фондация „Аматерас“, която е един от организаторите на изложбата, за изключително професионалния и философски смислен подбор на участниците в изложбата. Те носят не само естетически и духовни послания, но са символи и на ефирна тишина, изящна игра и особено съзерцание, което като че ли носят дълбоко в същността си само японските артисти. Те са в някаква степен и контраст на сложните и напрегнати отношения в съвременния свят, за да ни помагат да оцеляваме и да се радваме.
Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история. Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...
Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното". "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..
Как изглеждат рисунки на Владимир Димитров-Майстора през очите на ученици от специалност "Изящни изкуства" в Националното училище по изкуства "Добри Христов" в град Варна? За това разказват художникът Георги Кенаров и неговите ученици – Виктория Стоянова, Клементина Савова и Мария Бузева. В Градската художествена галерия "Борис Георгиев" в..
В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..
Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че..
За хората от последните вагони, за училището като единствен свят и неочакваното завръщане към детските мечти – разговор с Марта Радева , автор на..
В студиото на "Нашият ден" гост беше Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията. В разговора, фокусиран върху неполитическите сфери на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg