Милен Апостолов разказва как се пише музика за театър

Снимка: operavarna.com

Тази година номинация за „Икар“ в категория „Авторска музика“ получи младият композитор и диригент Милен Апостолов.

Как се пише музика за театър? „Необходимо е да си много, много гъвкав и като музикално мислене, и е необходимо да имаш известно познание по режисура, що е то и каква е ролята на режисьора. Трябва да познаваш целия механизъм на случването на един спектакъл, за да можеш ти да влезеш като една естествена част от едно цяло“ – казва Милен.

В последните години музиката му звучи в театрални постановки в Плевен, Казанлък, Стара Загора и София. Сред заглавията са „Боинг, боинг“ в Плевен, „Самотни от далеч“ в „Сфумато“, „Наемателя” в Пловдив, „Договор 2019“ в Театър 199, „Меко казано” в Стара Загора, „Сън в лятна нощ“ и „Том, Дик и Хари“ в Казанлък и др.

Освен композитор на театрална музика, Милен Апостолов създава и свои творби. През новия сезон предстои да бъде поставена детската опера „Огнивото“ поръчана от Русенската опера. „Предизвикателството не е, че е детска опера, а по-скоро това, че трябва да бъде изпълнена от деца“. През юни в Берлин ще бъде представен балетен спектакъл с негова музика. „Ще бъде - бих го нарекъл - „Ърбън фентъзи“. Изключително интересен проект“.

Милен Апостолов е завършил дирижиране и композиция в НМА „Панчо Владигеров“. Бил е диригент във Варненската опера, където дирижира „Дон Кихот“ на Минкус, „Царицата на чардаша“ на Калман и „Веселата вдовица“ на Лехар. Работил е с Академичния симфоничен оркестър, Добричкия камерен оркестър, оркестър „Симфониета“ София.

Предстои му специализация по композиция в „Кралската академия по музика“ в Лондон. Предвижда след това да специализира и дирижиране. „Чувствам се длъжен да взема колкото може повече знания, защото моделът на образование у нас и в чужбина е различен… При всички случаи ще е страшно обогатяващ процес за мен“.