Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Публичното в изкуството на Биеналето на хумора и сатирата в Габрово

БНР Новини
Снимка: Кристофър Чолак

„Понятието „публично“ е абстрактно, така че решихме да подходим към него през някои от многото му проявления, които назовахме в отворената покана – публично пространство, публично изкуство, обществен дебат, обществена заплаха и други.“ На тази покана на Маргарита Доровска, директор на Музея на хумора и сатирата в Габрово, се отзовават 649 художници от 69 държави с 1212 произведения в двата раздела – карикатура и съвременно изкуство. Две отделни журита избират 112 карикатури и 69 произведения на съвременното изкуство от общо 150 автори.

Наградата „Златен езоп“ от Биеналето в Габрово в раздел съвременно изкуство спечелиха Томас Кардю и Катарина Ранкович, а наградата за млад автор, присъждана от град Габрово, получиха Самах Хамди (Египет), Десислав Лилков (България) и Мохамед Исмаил (Египет). В раздел „Карикатура“ „Златен Езоп“ беше присъден на Нилс Бо Бойесен (Дания). Повече за съвременното изкуство, представено на Биеналето, което може да се види до септември, чуйте от Антон Стайков, член на журито за съвременно изкуство.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36