Повече от 30 години след аварията в Чернобил, сериалът, посветен на катастрофата в атомната централа, провокира разгорещени дебати сред разнородна публика по цял свят.
Филмът повдигна множество и различни дебати - за допустимостта на творческата свобода в художествено произведение по действителни събития, за едни или други детайли от историята, за основанията на това американски екип снима филм за съветската действителност и пр. и пр.
Ефектът от сериала на НВО и майсторската възстановка на съветския бит от края на 80-те години доведе дотам, че млади „инфлуенсъри“ започнаха да се стичат в призрачния град Припят, за да си правят селфита.
Възможно е „Чернобил“ да постигна „радиационния си ефект“ защото настъпи чувствителната тема за лъжата в момент, в който всички ние се вълнуваме от размитите граници между истината и манипулацията.
Разговорът в „Нашият ден“ с кинокритика и издател Благой Иванов, журналиста киноман Владислав Апостолов и основателя на „Операция кино“ Димитър Дринов търси отговорите на тези въпроси.
Едно е сигурно, „Чернобил“ недвусмислено подчерта порасналото значение на сериалите и променените нагласи към този доскоро пренебрегван жанр, както и непомръкналата способност на киното да провокира, да поставя въпроси, да събужда размисъл и емоция.
За първи път Феникс Върбанов представя изкуството си в галерия "Стубел". Живеещият в Париж художник определя себе си като космополит и често казва, че е дар от Бога да бъде посредник между три култури. Българската, китайската и френската култура са дълбоко вкоренени в същността на този артист – с родители прочутия Марин Върбанов и майка Сун Хуай Куей...
За първата си книга "Поводи за връщане" Або беше написал: "Имал съм късмета да живея на четири континента и да обиколя над 40 държави, преди да стана на 27 години. Живял съм в Пекин, Арекипа, Финикс, Манчестър, Лондон, Самоков, София – в разбъркан ред. Обичам да се запознавам с нови култури, да научавам езиците им и да чета литературата им в оригинал...
На 19 април в 17.00 часа в зала "Тициан" (Sala Tiziano) е официалното откриване на Българския павилион на 60-то юбилейно издание на Венецианското биенале. Най-важният форум за съвременно изкуство в света ще се проведе от 20 април до 24 ноември 2024 г. и ще представи националните проекти на 331 артисти от различни държави. "Чужденци навсякъде" е..
Нов пътеводител ни разхожда из "Кварталът на писателите", за да опознаем някои от най-забележителните ни творци, но и една по-лична София. Той включва подробна информация за 50 обекта, свързани с литературното минало на столицата от периода между Освобождението и края на Втората световна война. Сред тях са десетки домове и временни квартири на известни..
За границите на грамотността, на превода, на културните търсения през езика – разговор в "Нашият ден" с доц. д-р Ани Бурова , литературен историк, критик, теоретик и специалист по превода, и доц. д-р Дария Карапеткова , преводач, преподавател и теоретик на превода. За доц. Бурова, която преподава чешки език и бохемистика в рамките на..
Дългоочаквана и вълнуваща приятелска среща в една морска лятна вечер събира вечните архетипни герои, за да разкажат чрез музика, танц и много игра за..
"Notbad" ("Не е лошо", "Не е зле") е новият албум на изгряващата финландска фюжън група "Peela" , издаден на 8 март 2024 година. Това е техният..
Книгата "Странично осветление" от актьора Юрий Рахнев е яростен монолог на един фоторепортер, градски човек, тръгнал по следите на заплатената..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg