Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кой не разбира мястото на културния мениджмънт

БНР Новини
Светлана Тарашоева, Даниела Урем, Лидия Върбанова
Снимка: Мариана Ганчева

Преосмисляне на мястото на културния мениджмънт и културните политики в метамодерното общество е темата на лекцията, която ще изнесе в Гьоте институт Даниела Урем от Хърватия.

Тя е ръководителка на Департамента за култура към Университета в Риека, който е основала през 2012 година. Основателка и художествен директор на Doors Art Фондация (от 2004 год.), след като работи в музея по програмата за Държавната фондация за изкуство.

Даниела Урем в момента работи същевременно върху няколко платформи в университетските проекти, свързани с културното развитие и културната политика на Университета в Риека и активно е включена в различните форми на международно културно сътрудничество. Днес тя и професор Лидия Върбанова ни гостуват във „Време и половина“. Проф. Лидия Върбанова има професионален опит като консултант, преподавател, изследовател и мениджър в над 60 страни. Нейното професионално портфолио се фокусира върху разработването на културни политики и мениджърски стратегии, предприемачество и иновации, икономика и финансиране, управление на проекти, организационно развитие и онлайн технологии, със специален акцент върху изкуствата, културата и творческите индустрии.

Проф. Върбанова е била постоянен и гостуващ професор в престижни университети и учебни центрове в Европа, Канада, Кавказкия регион и Централна Азия и е носител на редица отличия. В момента ръководи магистърска програма по мениджмънт на сценични изкуства и индустрии в НАТФИЗ.

С проф. Лидия Върбанова и Даниела Урем говорим за това, каква е ролята на културния мениджмънт днес и има ли нужда от нов подход в културната политика?





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36
Анди Готс (вдясно) и Георги Тошев

Фотографията като среща

Анди Готс неслучайно носи прякора "фотографът на звездите". Сам се хвали, че от първите си стъпки в изкуството не е снимал нищо друго, освен знаменитости. И докато в началото му се е налагало да ги ухажва за да застанат пред камерата му, днес известните сами го търсят. Фотографът печели популярност с вниманието, което отделя на личностите зад..

публикувано на 24.04.24 в 11:30

Инициатива насърчава деца в неравностойно положение да посещават театрални постановки

"60 от сърце" е благотворителната инициатива на младата продуцентска компания The Balkan Theatre Factory. На всяка нейна постановка се пазят 60 места, които се предоставят на деца от домове или деца в неравностойно положение или деца на бежанци. Първият спектакъл на компанията е "Островът на съкровищата", пиратско комедийно приключение за деца и..

публикувано на 24.04.24 в 10:10