Институтът за социална интеграция представя мониторинг на предизборния процес в България

Стефан Георгиев
БГНЕС

По същество ли се говори на избирателя и може ли той да направи информиран избор? Какви са лицата на медиите в предизборната кампания и допринасят ли те за яснотата на политическите послания? Отговорите на тези послания ще търсим в анализа, който е изготвил Институтът за социална интеграция (ИСИ) в партньорство с Фондацията за европейски прогресивни изследвания в Брюксел. Междинните резултати от медийния мониторинг на кампанията ще бъдат оповестени днес, по-точно ще бъдат обобщени резултатите от около 4000 анализирани информационни единици от 20 български медии и близо 130 изказвания на ключови политици.

В интервю за предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт" Стефан Георгиев, координатор на екипа за медиен мониторинг в ИСИ, обясни какво представлява този мониторинг:

Това, което си поставяме като цел от Института за социална интеграция, е да обхващаме цялостната картина на изборния процес и в същото време да се опитваме да идентифицираме основни послания на политически партии и по-скоро на двете основни политически партии. Изследваме какви са ключовите думи, по какъв начин и в какъв контекст се използват тези думи, за какво най-често се говори. Това ще е един от акцентите на нашия междинен доклад. Любопитно е да наблюдаваме, че има теми, по които говорят и двете партии, но има и теми, които са специфични само за една от тях. Има и универсални теми, които са използвани не само от тези две партии, но и от всички политически сили у нас. Такава тема е темата за Европа.

Цялото интервю със Стефан Георгиев можете да чуете от звуковия файл.

print Отпечатай