Летифов: Законопроектът за автомобилната камара не бива да бъде приеман в този му вид

Интервю на Снежана Иванова с Халил Летифов и Антони Славински

Законопроектът за автомобилната камара не е оттеглен от Народното събрание, така че стои като проект, който трябва да бъде гледан. Вчера имаше среща с превозвачите. Те бяха разделени – една част бяха „за“, а друга - категорично против него и го окачествиха като лобистки и накърняващ техните интереси. Споделям притесненията, защото има неясни текстове

Това каза за предаването „12+3“ по „Хоризонт“ председателят на транспортната комисия в Народното събрание Халил Летифов по повод настояванията на превозвачите да бъде оттеглен текст от проекта на Закон за автомобилна камара, който предвижда създаване на камера, в която да членуват задължително всички 17 000 фирми в автотранспорта. На срещата превозвачите са били единодушни, че трябва да има обединение в сектора и по-добра координация, но са изразили притеснения заради задължителното членство. Твърде големи правомощия се дават на председателя на камарата, а това трябва да е един колективен орган на самоуправление, предупреди политикът:

„В този си вид, този закон, според мен, не може да бъде приет. Ако остане така, ще бъде вреден и ще нанесе допълнителни поражения за автомобилния бранш. Аз съм убеден, че реакцията на превозвачите ще бъде чута, защото беше категорична, от една страна, а от друга страна, беше много добре мотивирана“.

Ако не бъде оттеглен законопроектът, ще има срещи с представители на превозвачите, категоричен е Летифов.

Бившият министър на транспорта проф. Антони Славински коментира:

„Взаимоотношенията между неправителствени организации и правителство много трудно могат да бъдат уредени със закон, особено ако в него има задължителни елементи. Законът може да създава някаква рамка, възможност за създаване на такава камера, но в крайна сметка и самите превозвачи трябва да осъзнаят необходимостта от това да бъдат организирани. Камара може да съществува, но не по силата на задължение от закона, а по осъзната необходимост на превозвачите“. 


Още от 12+3