При дерайлирането влакът навлязъл в гарата в Пловдив с по-ниска от максимално допустимата скорост

НКЖИ отхвърля версията за счупената стрелка като причина за инцидента

| обновено на 17.02.19 в 15:29
Интервю на Антония Попова с Красимир Папукчийски

Двата локомотива, които дерайлираха на Централна гара - Пловдив, вече са в локомотивното депо, където ще им бъде направена техническа експертиза.

Данните от черната кутия на машината доказват, че композицията, превозвала 2100 тона пропан-бутан от Сърбия, е навлязла в гарата с по-ниска от максимално допустимата скорост. Това съобщиха от фирмата-превозвач.

Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.

Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента: 

"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние".

Той уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут са минали две други композиции с по-голяма брутна тежест.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.

Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път:

"Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо за да преминават такива влакове", категоричен е Папукчийски.

Управителят на "Булмаркет Рейл Карго" Петър Ганев е категоричен, че локомотивът, който е същият от трагичния инцидент в Хитрино, е бил в изправност.

"Локомотивите са изправни, минали са техническите прегледи, които са по нормативи".

Ганев заяви, че са ясни данните от черната кутия:

"Скоростта се доказва и от черната кутия, че е под лимитиращата, която е 40 км/ч. С 35 км/ч се е движел влакът при дерайлирането".


Още от БНР уеб