Домашните игрови конзоли - от огромна кутия без процесор до виртуална реалност

Алекс Илиева и Асен Бакалов за историята на домашните конзоли

Историята на домашните игрови конзоли води началото си още от 60-те години на XX век. Първият образец не е имал свой процесор и е представлявал голяма кутия с много закачени външни адаптори.

С развитието на техниката, около 1976 година се появява "Атари 2600" и  Fairchild Video Entertainment System - първите игри със сменяеми касети. Новото при "Атари" е било, че е била много лесна за употреба, освен това е имала и джойстици.

По-нататък идва третата генерация - Nintendo Famicom и революционната игра Super Mario.

Около 90-те години е времето на четвъртата генерация на домашните конзоли -16 битовите с най-изтъкнатия представител Sega Megadrive. Малко след нея се появява и нова генерация на конзолата на Nintendo. В този период се появяват и компактдисковете и всички производители започват да добавят допълнителни устройства към конзолите, така че те да могат да четат дискове.

Създаването на Sega Saturn бележи петата генерация домашни конзоли. Времето е началото на новия век. Появява се и първият PlayStation на Sony. Нивото е истинска 3D графика, дискове, малки размери на устройството и опростена употреба.

За да стигнем до наши дни, където най-новата генерация PlayStation вече ни потапя в необятния свят на виртуалната реалност.

Още от Шоколад