Оставката на Цветанов и напрежениета между България и Турция за Закона за вероизповеданията белязаха седмицата

Седмицата на бързи обороти с Еленица Маринова

Четвърта оставка след избухването на скандала с придобитите от високопоставени представители на властта луксозни апартаменти на цени под пазарните. Дни след оставките на правосъдния министър Цецка Цачева и двама заместник- министри, заместник-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов напусна парламента. Решението му идва седмица, след като стана ясно, че и той е купил луксозен апартамент с частен асансьор в жилищния обект в квартал „Изток“. Цветанов заяви, че се оттегля с убеждението, че се е жертвал в името на стабилността. Той остава заместник - председател на управляващата партия ГЕРБ и председател на предизборния щаб.

Окончателните поправки, приети с гласовете на депутатите от ГЕРБ и ДПС, породиха дипломатическо напрежение между България и Турция. Турция не пожела да се извини на страната ни за казаното от външния им министър Мевлют Чавушоглу, който заяви, че Анкара е повлияла на промените в закона, за да защити правата на мюсюлманското малцинство у нас. На фона на острите политически реакции, породени от изказването на турския първи дипломат, южната ни съседка излезе със становище, че думите на Чавушоглу били извадени от контекста на казаното, по време на предизборен митинг.

Отложиха гласуването на спорните промени за международните превози, които разделиха Европа на Източна срещу Западна. Председателят на Европарламента Антонио Таяни върна пакета „Мобилност“ за преразглеждане в транспортната комисия, поради направените над 1200 поправки в него и обяви, че той ще се гласува на следващата пленарна сесия на 3 и 4 април в Брюксел. Въпреки това българските превозвачи организираха протестни прояви както в Страсбург, така и в София. Най-голямо недоволство предизвикват текстовете, според които шофьорът трябва да нощува задължително извън кабината на камиона, да се връща в България на всеки четири седмици, а размерът на командировъчните да бъде по тарифата на държавата, в която водачът е изпратен. И докато подкрепящите промените говорят за социален дъмпинг и експлоатация от страна на големите превозвачи, третиращи шофьорите като заложници, то според транспортния бранш ако промените бъдат приети българските фирми ще фалират.

Цялото предаване може да чуете в звуковия файл.
Още от Седмицата на бързи обороти