Случаят "Своге" разтърси цялата ни транспортна система

Интервю на Антоанета Петричанска с Богдан Милчев


Богдан Милчев от  Института за пътна безопасност коментира, че  повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт.  За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност,  да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.

Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на  застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условияИ ако  има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.

Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.

Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже  институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо  близките на загиналите да получат пари.  Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото  има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.

Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност.  Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.

Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев

Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.

Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени. 

След случая Своге се разтърси цялата ни транспортна система.

Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.

Още от Ден след ден